en hovböld trots allt

trots allt verkar det som om det är en hovböld, eller ja inte verkar, det är en hovböld. Vilket nästan för mig är en lättnad. Den tas bort och sen tar det någon vecka och så kan kan sätta igång igen, inget som kommer tillbaka eller som gör hennes extra känslig i framtiden. Problemet har egentligen varit att lokalisera den, Caga ömmade mycket på flera ställen i hoven, så hon har stått med jodopax-omslag och igår var hoven mjukare och vi kunde hitta punkten. Fy satan vad ont hon hade när man pillade, stackars tjej. Så vi har försökt öppna upp, och nu står hon åter med jodopax-omslag. Ska dit snart och då se om vi lättat tillräckligt på trycket och att vi fått ut det eller om vi behöver öppna upp lite mer. Jag tror och hoppas att allt kommer gå tillbaka till det normala snart. Vill att min lilla häst ska må bra, mår så dåligt när jag ser att hon har ont.

Kommentarer
Postat av: Olivia

Vad skönt att det "bara" var en hovböld ändå! Alltid tråkigt med hälta och att de har ont klart, men som du skrev är det ju inget som kommer påverka henne i framtiden och det går ju över relativt snabbt :).

Haha ja jag kände precis likadant! Men det var roligt, inget att vara nervös för alls egentligen ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback