jag har stillat mitt begär

Lyckan var fullständig när Helene sa att Daisy inte gått idag och att jag gärna fick rida henne. Jag har haft sånt ridsug så det har varit galet, så jag var helt överlyckling. Hon var lite stökig i början, surade lite och jag misstänker att hon testade mig lite. När allt släppte var hon riktigt, riktigt mysig. Mjuk och fin, formbar och sammarbetsvillig. Caga är superjobbig att göra 10-metersvolter men på Daisy var det lekande lätt. En riktig skolhäst, man behövde bara sitta still med händerna, krama och ställa lite samt driva till lite då och då så gick hon som en klocka :) gör man rätt så gör hon rätt. Riktigt kul var hon att rida.

Caga är bättre pulsen var mycket svårare att hitta idag, den var otroligt liten. Vilket innbär att vi har lyckats att lätta på trycket, så nu återstår det bara att vänta lite och låta omslaget göra sigg. Ut med all vätska och sen kan det bara bli bättre. Hoppas på detta nu, känns skönt. 

Daisy och Caga :)




Kommentarer
Postat av: Frida-Dressyrryttare

Sv; Precis!

Postat av: Emily

Skönt att du fick stilla ridsuget lite ^^

2011-01-27 @ 10:56:13
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Olivia

Skönt att Caga är på bättringsvägen :)

Sv: Haha ja, det tycker jag med! Inte blev jag gladare när han dessutom lyckats trampa av sig en sko igår >.<

2011-01-30 @ 22:43:04
URL: http://oliviagovik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback