Simlångsdalens RF 6/6

Hann inte skriva igår, var ju uppe så sjukt tidigt (halv 5 för att vara exakt) och var hemma igen rund 5-6 på eftermiddagen och då var det bara att sätta sig och plugga. Efter det var jag som ni kan förstår dödligt trött, så jag somnade gött vid 11.

Tävlingen i sig gick väl inte spciellt bra resultatmässigt, 58.7 % samt 59.6 %. Lite segt, för som vanligt var hon fin på framridningen, speciellt innan LA:1, då var hon helt underbar på framridningen. Bjöd, var mjuk och fin, stadig i formen. Gjorde superfina skänkelvikningar osv. Hur fin som helst verkligen! Sen så dog hon som vanligt inne på banan, det var dock bättre i LA:1 så jag tyckte allt att det var lite snålt med poängen. Hon var iaf som en åsna som inte lyssnar på något. Det är tråkigt när det händer eftersom jag vet att vi kan så himla mycket mer. Ska prata lite med Marina och höra hur hon har gjort när det inträffat, för Marina har ju trots allt tävlat henne i ganska höga LA-klasser och blivit placerad och sådär. Så något trix borde hon kunna ha som jag inte hittat än. Det blir iaf hårdträning (tänkte hitta Marina och Amanda och boka in ett par lektioner) fram till den 19:e, då blir det LB:1 och LB:2, faktiskt :P fanns ingen LA:1 och jag kände inte riktigt för LA:3 än, så jag tänkte vi får prova på lång bana också :) sen blir det eventuellt LA:3 ett par helger senare, mest för tränings skull!

Simlångsdalen är iaf sveriges minsta tävlingsplats, mitt i skogen är det 2 korta banor och sen bara ett litet hus med sekretariat och kafeteria. Trevligt ställe, och tur att det var fint väder eftersom det inte fanns något tak någonstans :P Tur var också att det var oliver som körde, vi hade sjukt trevligt. Det avr ju nästan 5 timmar mellan mina klasser, den tiden togs död på liggandes kors och tvärs i bilen, käka ballerina och Singoalla samt snacka om allt. Kalastrevligt var det! Förhoppningsvis ska han tävla den 19:e i Hylte precis som jag, jag hoppas på det, kommer leda till fler trevliga samtal. Därför måste jag verkligen lilla i hårdträning så jag kan slå honom :P ingen chans dock, hästen hans är underbart fin och han är grymt duktig på att rida. Ska se om han kanske kan komma och trimma och skälla på mig någon dag.

Bilder kommer senare i veckan. Har inte haft tid eller ork att lägga in dom än!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback