sommarbete

Såhär glada var Sanna och Caga när dom fick komma ut, myspys!

Caga fick gå ut på sommarbete efter tävlingen i lördags. Var ju lite tveksam till det först men jag kom fram till att jag hellre har en lite småfet och lycklig häst de få månader på året som en häst faktiskt kan få vara häst i det här landet. Hon kommer iaf få en månad eller lite mer där hon får gå ute dygnet runt och äta. Dock kommer jag fortsätta rida henne som vanligt, kanske till och med lite hårdare eftersom hon får äta mer. Jag tror nämligen inte på det där med att ställa av hästen helt, tror inte alls att det är bra för hållbarheten att sluta och sen sätta igång igen. Dock har Caga runt 2-3 veckor på vintern som vi bara rider ut och mest skrittar och busar runt, samt att hon får iaf 2 vilodagar/vecka (ibland 3) de veckorna. Samma sak nu på sommaren, hon ska få 2 veckor efter den tävlingen den 3:e juli där vi bara ska mysa och ha det roligt. Det vill säga i princip ingen ridbana eller ridhus alls. Utan vi ska bara ut i skogen, rida i Dala, rida på långritt osv :) tror det är smartare, att de får vila från allt vad dressyr och hoppning på bana heter. Caga gillar inte heller att bara stå och vila, hon blir rastlös, ibland när jag kommer och hon inser att jag bara ska borsta av henne och ge henne mat så ser hon uppriktigt ledsen och besviken ut, hon gillar att arbeta och göra saker så därför ser hennes vila ut så :) 

Caga kommer att stå med 2 eventuellt 3 kompisar nu under betet. Det blir Daisy som hon står med på vintern och en sommargäst som hon har känner sedan innan, Sanna och sen kommer eventuellt Luna eller Dixie komma ner när hagen är lite nerbetad. Vi får se helt enkelt. :) Caga verkar iaf nöjd, specielt eftersom hon har fått en skimmelkompis vilket hon aldrig har annars.

Kommentarer
Postat av: Astrid

SV: Banan vara alltså inte stängd utan stog öppen och eftersom det hade varit tävlingar på den och att det inte ksulle vara ngn mer så antog jag att det skulle vara okej att jag red på en yta av 10x20 meter, men det var det inte och jag gick ut så fort jag blev till sagd.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback