13:e, Lucia

Ja i söndags var det ju Lucia och jag var hemma ganska sent och var genomfrusen så jag orkade helt enkelt inte skriva något :P. I vårt stall tar man lucia riktigt seriöst ska ni veta. En riktigt tradition skulle man kunna kalla det. Dels för att det är en lite ridskoleverksamhet och dels för att alla tycker det är så roligt och mysigt. Jag var inte deltagande i år utan var bara åskådare. Nästan bättre så tycker jag. Stämningen var på topp redna innan showen började, utanför var det typ 100-tals (okej kanske lite mindre) marschaller som ledde oss in till själva delen av manegen där vi skulle sitta (den tillfälliga läktaren), inne satt folk inlindade i filtar och drack glögg samtidigt som de åt lussekatter och pepparkakor. Det spelades massa fin julmusik och i manegen var det installerat ny lampor som gick i mjuka gröna och röda toner. Det var en fullspäckat schema:
Kadrilj
Marina och Lelle visade upp sig lite och red ett litet program
(klart min favorit, fan va duktig hon är)
Skånhällaparad
(innehållande ponnyer från ett visst stuteri som betyder mycket för oss, då det finns många ponnyer som kommer därifrån och för att gubben som föder upp dom är en nära vän till stallet)
Voltige
Ängelritt (vet inte vad jag ska kalla det men det var iaf Ingela och Mathilda som red ett egenkomponerat program i änglakläder, urgulligt)

Efter det speedade vi upp tempot lite och det blev lite mer fart och fläkt så att säga.

Gymkhana (två lag, med lite maskeradtema, jultomtarna mot "hockyproffsen". Riktigt kul)
Parhoppning (tre lag, ett med hästar, ett med ponnyer och ett med miniponnysar, samtliga utklädda till snögubbar :D Linn och Veronica var klockrena, superfeta och med hatt och grejer)

Sen avslutade vi med ett långt och fint tåg, med Ingela i täten som lucia. Framröstad av stallet, helt klart värd det, överlägsen seger var det också. Riktigt stämningsfullt och vackert var det :) Hela showen tog väl 1h och 15 skulle jag tro, så den var ganska lång men helt klart värd att se. Så mycket skratt och så mycket stämning var det längesedan jag var med om. Helt underbart. Meningen var att jag skulle filma men det blev inte så eftersom kameran helt plötsligt inte hade någon mer film, filmade lite med mobilen men tror dock att det blev ruskigt dåligt. Kanske får ihop något med det är tveksamt, och det är verkligen trist för det var verkligen värt att se. Helt klart underbart avr det iaf, jag hoppas alla andra också fick en trevlig luciakväll :D 

Kommentarer
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Aw, tack så jättemmycket! :D Haha, syrror är bra att ha ibland ;) Tråkigt bara att dem inte vet hur man hanterar en kamera så att man själv kan få lite bilder ibland... x)



Hihi jo, hon har väl alltid varit lite av en linslus... ;P

Postat av: N

Jättefin blogg, allt bra? :)

2009-12-16 @ 07:44:30
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Emily

Åh så mysigt det lät!

2009-12-16 @ 11:57:11
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Hahaha jag brukar inte fastna på bild heller men ibland är det kul... xP Hihi jo, mamma kan också fota ridbilder men inga sånna supersnygga, det är mer liksom "trycka på knappen och hoppas på det bästa" xD

2009-12-16 @ 12:16:58
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Haha exakt samma här, större tur än skicklighet! xD Eller ja, hon har jobbat som journalist/fotograf åt en tidning innan så hon kan ju, men vi har inte alls samma smak eller stil, det slutar oftast med att vi är ovänner :P

2009-12-16 @ 17:23:52
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: N

Sv: Joo, ja tror att hon har det bättre nu me tanke på att hon hade så ont :(



Har du nån egen häst? :)

2009-12-16 @ 18:21:50
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Postat av: Josefine - hästblogg

Hej hej, nu har jag börjat blogga igen :)

2009-12-17 @ 00:20:38
URL: http://jsohlman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback