Finfin

Idag var Caga överlag riktigt fin :) fortfarande lite hängig i vänster när man ridit en stund, antar att hon då börjar bli lite trött och är lite svagare i vänster så hon orkar inte riktit bära sig lika bra där. Men som sagt överlag avr hon riktigt trevlig :) red i ridhuset, blev mycket öppnor och slutor för att få henne lite mer lörgjort, fram och bakdelsvändningar + skänkelvikningar. Sen jobbade jag inte så mycket i trav idag utan mest i galopp och skritt. Galopperade relativt mycket, en del förvänd galopp och galopp på volter som jag minskade och ökade. Mycket samlad galopp på relativt små volter, vilket gjorde henne riktigt fin även i vänstersidan.

Idag var vi även på Svensk ridsport och det var en hel del saker jag skulle vilja ha med hem men det fanns ju faktiskt bara en sak som jag skulle köpa. Ett nytt täcke med hals till Caga (fattar inte att hon har haft det andra så länge som hon har, för det är ju ett gammalt täcke som hon hade innan jag köpte henne, för halstäcket är för litet, hon kan knappt äta utan att det ser ut som om hon stryps och kardborren går då lätt upp). Jag hade redan planerat vad jag skulle ha, ett horseware amigo plus med 200 g och så blev det också. Jag velade fram och tillbaka om jag skulle ta ett 140 eller ett 145, hon har ju 145 i alla andra men de är egentligen aningens aningens för långa men dock inte störande på något sätt. Trots att Emily trodde på 140 så vågade jag inte riktigt så jag tog 145 istället för jag vill gärna kunna ha ett täcke under som det blir kallt och jag ville inte riskera att det då blir för kort. Jag föredrar hellre något stora täcken än sånna som sitter precis precis. Kom hem och tyckte det såg lite stort ut men ju mer jag kollar på det så tycker jag nog inte det. Jag är ju inte van vid amigotäckerna och dom är ju skurna så det är ganska långa fram och går upp och blir lite kortare bak. Kanske att det var lite stort i bogen men det hade nog inte löst sig med ett 140 ändå så aa jag har ju redan satt det på hästen så nu kan jag inte byta :P söt var hon iaf och hon verkade trivas och rörelseförmågan såg inte direkt påverkad ut :) så det fick bli det helt enkelt. Nu vet jag att jag har plats för ett ganska tjockt täcke under också om det skulle bli riktigt kallt. Täcke som jag köpte är det
här, nr 2 på sidan.

Kommentarer
Postat av: Emily

Vill se bild på Caga i nya täcket ju ;D

läste att man skulle ta den större av två om man tvekade på de täckena så det var nog bra ändå att du gjorde det ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback