Gårdagens ridpass

Jag skrev ju inte igår och faktiskt inte dagarna innan det heller. Jag skyller faktiskt på att jag ahr haft mycket plugg :P i lördags skrittade jag bara ut, men det var helmysigt. Rider ju förbi ett ställe med aa gamla vänner till familjen ibland. Och denna dag var Pyttan ute så jag stannade och pratade lite med henne, var så länge sedan jag såg henne. Då berättade hon för mig att dom faktiskt hade ett helsyskon till Caga, och herregud var lik han var :O helt chockad blev jag, samma ansikte, samma blekning och aa samma karaktär överlag typ :) hur söt som helst var han såklart med tanke på vem han var lik (A), var dock lite mindre än Caga (som redan är väldigt liten). Men ridturen gick överlag bra iaf, Caga var lite mesig på vissa ställen men det var inte mycket att göra åt :P vi slapp iaf regnet vilkert var riktigt skönt.

I söndags blev det dressyr som mer eller mindre gick åt helvete. Vi skulle ju ha hoppat jag och Linn men Linn skulle vara funktionär på Nhrk för dom hade km och hon fick åka tidigare än hon trodde. Men iaf, i slutet var hon dock helt okej :) sen lade jag fram några bommar, enkla och sedan några på rad typ 2 och 3 st och det jobbade jag med i ca 15 min. Det gick SUPER verkligen! Även fast det var flera så var hon relativt avslappnad och tvekade inte. Duktig häst :D

Och slutligen då i tisdags så blev det dressyr i manegen, Caga vad duktig till och från men i slutet var hon riktigt avslappnad och fin. Så jag var nöjd. Red rätt länge ca 1 h och mycket i trav. Mycket övergångar och mindre volter samt en del öppnor och några slutor :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback