Hoppträning

Idag var det hoppträning igen :) Det gick strålande, och hon kändes finare än någonsin faktiskt. Sandra sa idag att det var första gången man faktiskt kunde se att hästen tävlat 130 :) vi har kommit så långt att vi numera kan ha normala avstånd på linjer (innan gick det så fort så vi fick ha mkt längre) och jag kan kontrollera henne, korta, länga bromsa och ja påverka galoppen :) helt underbart. Dock stannade hon ett par ggr men det var mest mitt fel då jag blev trött och slutade rida, dock gjorde hon ett par töntiga stopp också men det var ändå stora framsteg för det var inte stopp för att hon var rädd utan för att hon helt enkelt testar och bara får för sig att hon ska stanna. Hon hoppade mycket mer avslappnat idag också, hon spände sig inte i ryggen utan hon slappnade av och hoppade igenom hela kroppen. Helt underbart <3 min fina lilla häst. Vi hoppade inte så mycket idag vi avslutade ganska tidigt eftersom det gick så himla bra, för vi vill absolut inte stressa henne när hon ändå tar elefantsteg framåt så det är bättre hon får smälta allt så bygger vi på det nästa vecka. :) det kommer en film lite senare, praktiskt taget är det bara de sämre bitarna med för sen blev kameran full. Så det är mest framhoppningen på film + lite till, så det bästa på träningen kom inte med tyvärr men jag har känslan iaf :) senare var det samma bana men vi höjde till runt 90-1 m skulle jag tro men kan varit högre också. Jag kollade inte direkt men jag tror det låg runt där :P

Filmen kommer senare ikväll i detta inlägget :D


Kommentarer
Postat av: Emily

Gud så söt den nästsista bilden var! ^^

syns verkligen att ni fått mer rytm i galoppen mellan hindren och att hon hoppas lugnare :)

Postat av: Johanna - Elev på Flyinge

Ser bra ut :)

2009-12-22 @ 19:44:31
URL: http://johannakruse.devote.se
Postat av: Lisa Welin

SVAR:Så bra, då skriver jag upp dig på en lapp till utlottningen :)

2009-12-28 @ 18:18:13
URL: http://lawn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback