Kalasbra

Idag gick ridningen kalasbra :) jag kände verkligen att allt jobb jag lagt ner igår gjort susen. Hon var inte alls lika stel och hängig i vänstern som hon har varit en period nu. Var bara galoppen som hon stundtals inte orkade med. Men i skritten och traven gick det kalasbra. Arbetade vidare med det jag gjorde igår. Jobbade dock inte i någon förvändgalopp utan gjorde lite mer volter och lite rakriktning istället :) Hon kändes riktigt avslappnad och fin och traven i slutet var kanon, hon lyfte verkligen på benen och lade all tyngd på bakbenen, detta gjorde att speciellt öppnorna blev sjukligt fina i slutet. Jag är som ni förstrår supernöjd över insatsen från oss båda :P

Dock var detnågra småtjejer i manegen som itne står hos oss utan i ett stall en bit bort men dom har manegekort. Det är dock ytterst sällan dom faktiskt rider i manegen. Men till saken, det tråkiga är att den äldsta av tjejerna verkligen BARA använder händerna. Hela huvudet pendlar liksom på hästen. Jag tycker det är lika tråkigt varje gånga jag ser det, jag tycker faktiskt det äe aningens dåligt att föräldrarna inte säger till, för dessa barn är faktiskt så pass duktiga så de tävlar osv. LÄR ungarna att rida innan ni skickar iväg som själva, bättre att hästen får gå i en emr öppen form/ingen form en längre tid om man bara lär ungarna att rida rätt.

Kommentarer
Postat av: Emily

Tråkigt när man ser sådant :S

Men kul att det går bra för Caga & dig ^^ upp till bevis då för jag lär dyka upp snart haha, när är du inne på msn? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback