Markarbete

Blev så glad idag när Linn fråga om vi skulle köra lite markarbete idag, mycket roligare och enklare när man är två. Dessutom behövde Caga det då jag slarvat en hel del med att rida över bommar den här veckan, vilket märktes idag. Det påminde mig om att jag faktiskt inte får slarva, jag får verkligen inte får då backar vi två steg igen för att sedan ta ett litet ministeg framåt. Så skärpning Mikaela! Jag vill ju att det ska gå bra men samtidigt är det lite klurigt att hitta tider då manegen är lite lugnare osv. och när det inte är lektioner heller vill säga. Men det ska ju gå om man bara planerar lite, suck, inte min starka sida :P Men sak samma vi hann inte speciellt långt innan vi fick veta att det var kadriljträning (inför Luciashowen) så vi hann inte ens med båda varven så det sög. Så vi tänkte ta på söndag morgon istället, sitta till häst senast kl 10 = dött i stallet och ganska skönt faktiskt :P då hoppas vi att det går bättre, men då blir det mer hoppning än markarbete :)

Imon blir det också en ganska tidig morgon, ska rida ut med Linn. Vi ska nog sitta till häst runt halv 10-10 och rida gasnak långt är tanken :) det behöver syskonen, även fast dom hatar varandra ena sekunden och är bästisar annars så brukar det gå finemang :D hoppas på okej väder bara :P

Kommentarer
Postat av: Astrid

SV: ja, men man vill ju ha dom.. och precis när manen blivit fin så sätter man på täcken igen.:P

Postat av: Astrid

SV: hansbo är märket iaf:) dyon har en fin men den är ganska hård.. jag är nöjd med min iaf:)

2009-12-07 @ 22:52:10
URL: http://astridstraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback