Stallet

Nu ska jag snart till stallet. Kom hem för en lite stund sedan men det är lika bra att åka med en gång, jag HATAR verkligen att det är så mörkt hela tiden. Det är verkligen supertrist och allt blir så mycket jobbigare. Idag är det rikitgt, riktigt kallt ute så jag vet inte om jag direkt känner för att traska ut i kylan igen när jag nyss kommit in ;) men det brukar kännas bättre när man väl kommit iväg. Eftersom det är så kallt så blir det två lager med långkalsonger + mysbyxor, varm tröja och den tjockaste jackan jag har (vilket är en på tok för stor everestjacka som man ser ut som en björn i). Det är Cagas vilodag idag så jag blir nog inte borta allt för länge tror jag.

Hon har föresten gått rätt bra i ett par dagar nu. Eller ja lite blandat skulle jag väl vilja säga, i tisdags var hon helt UNDERBAR. Jag njöt verkligen av att rida, och det var så kul att hon gick stadigt, vilade på steget och hade en riktigt fin bjudning och formen var riktigt riktigt trevlig. Så jag passade på att träna lite rakriktning (för hon var lite mer ålig än vanligt) och en hel del förvänd galopp som gick utmärkt :) en av Cagas starka sidor skulle jag vilja påstå. Igår så red jag satidigt som Linn, blev lite dressyr i manegen igen. Hon var inte jobbig på mnågot sätt men hon var heller inte lika fin som dagen innan, eller ja inte lika spektakulär. Hon gjorde liksom endast det jag bad henne om och inget mer, vilket krävdes sjukt mycket mer ridning från min sida. Dessutom var hon hängig i vänster sida IGEN, är det inte den ena så är det den andra, men med mycket öppna, skänklevikning och fram/bakdelsvändningar blev det ganska bra mot slutet. Måste säga att galoppen nog var dne som var bäst :)

Kommentarer
Postat av: Emily

Vinterkylan är ju inte supermysig direkt, allt vatten bara fryser osv x)

Postat av: N

Sv: Okej, va fin hon är :)

2009-12-18 @ 20:26:57
URL: http://blackijacki.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback