Svung i steget




Idag blev det en liten brytning från schemat (redan jag vet), istället för markarbete så blev det en ordentlig genomkörare. Kände att hon behövde det :P Första halvan av passet var hon sådär, det gick inte direkt dåligt men det var inte mycket mer än okej så att säga. Så jag red lite till och sen tänkte jag gå in, sa det till Linn till och med :P men då hände det något. Antingen så gillade Caga det nya sällskapet (Acke och Linn) eller så tog det ett tag innan hon fattade att jag faktiskt ville rida :P Hon fick en helt annan bjudning, jag kunde plocka upp formen och få en mer "tävlingsform", hon lyssnade för minsta lilla hjälp och hon fick ett helt annat steg, hon liksom fick mer svung i steget och vilade på steget helt annorlunda mot vad hon brukar. Då ska ni veta att svung i steget inte är vad man brukar finna hos Caga eftersom hon egentligen är ganska markbunden, lite tråkigt är det men hon är ju trots allt hopphäst från grunden så vad kan man kräva egentligen :P Men idag kändes allt helt underbart <3 så jag satt och log där när jag red runt. Duktigt häst. Vi ska nog bli ett riktigt fint dressyrekipage :) Önskar så att någon hade filmat idag, men det brukar blir så att man filmas när det går relativt kasst :P

Kommentarer
Postat av: Emily

Härligt när det klickar till ibland ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback