Älskar min häst!

Idag var det hoppträning för Sandra som gällde. Caga var taggad till tusen redan innan vi lämnat stallet :P Hon hoppade runt, stampade, kraffsade, ryckte med huvudet och sket typ 5 ggr :) Min lilla knashäst!

Vi började med lite bommar bara (för er som läser regelbundet vet ni ju att det är det läskigaste som finns enligt Caga) som bra träning och lite uppvärmning. Först bara en bom, sen två med ganska stort avstånd. Sen gick vi över till två nära varandra för att bygga på med fler och fler :) vi slutade på 4 bommar. Det gick lite svajigt och galet i början och när det är 4 st i rad är hon fortfarande lite stressad när hon ska över. Men hon bjuder iaf mot dom och det är det viktigaste just nu :) Sen hoppade vi en liten linje med två galoppsprång imellan. Först var det bommar, som sen blev till kryss pch se räcken :) vi avslutade väl runt 70 cm eller något. Hon kan verkligen hoppa den hästen. Hon behöver bara få lite förtroende och komma igång lite mer, sen tror jag att det kommer bli toppen, och det trodde Sandra också :) Så idag var jag stolt mamma :D Duktig häst! Nu har vi fått i läxa att använda oss av bommar varannan dag ungefär, mest för att det inte ska bli en så stor sak av det varje gång. Utan att hon ska få bli van och inte så stressad av dem, så vi sen när vi ska hoppa inte behöver börja om varje gång utan vi kan fortsätta och ta oss framåt. Jag bokade in Sandra även nästa söndag med samma tid. Längtar redan. Men eftersom det gick så bra idag så kan jag leva på det många dagar framöver :D








Kommentarer
Postat av: Emily

Duktigt! Kul att det gick så bra ^^

Postat av: Moa

Vilken söt häst du har :-)

2009-11-23 @ 18:19:23
URL: http://moastraning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback