Gårdagens hoppträning

Glömde ju skriva om gårdagens hoppträning, och det var det som jag tänkte skriva om från början :P har man bra minne så har man.

Det gick iaf hur bra som helst :D Flickan min var på bra humör. Hon hoppade som en gud, visst gick det fort men å andra sidan kunde jag ta tag i henne och faktiskt kontrollera och reglera henne idag utan att hon på något sätt tappade bjudningen, annars finns det risk för det och då stannar hon ju. Men med förtroende kommer också lite mer reglerbarhet :) Vi hoppade lite på en volt, små skutt sen började vi hoppa lite linjer, bågar var det väl mest men även lite annat. Sånt som passade oss utmärkt. Caga fick tänka lite själv samtidigt som jag kunde få reglera lite och faktiskt bromsa :P Och det gick fortfarande väldigt fort ;) Sen lade vi ihop lite olika linjer efter hand och sen slutade banan som bilden nedan visar, ursäkta för den fula bilen men jag är hos Jesper och han har inte photoshop utan bara paint ;) och jag och paint går inte hand i hand :P Men ni ser iaf upplägget. Avslutade att hoppa hinder 1 och sen byggde vi en kombination på den tidigare bågen innan. Gick super och vi höjde lite mot slutet så det låg på runt 90-1 m. :) hon hoppar bättre när det blir högre :P bommar på marken är fortfarande läskiga :P Men jag var iaf supernöjd, strålade nog som en lite sol, trots att jag var svettig och dötrött efteråt :P (idag har jag träningsvärk). Duktigt lilla häst :D nu blir det ingen träning nästa vecka för Sandra ska till Stockholm, men hon tyckte jag skulle hoppa lite själv på söndag ändå, skutta lite och rida exakt som jag red igår :P Mamma kasnke kan följa me doch hjälpa till lite och vara lite stöd :)

De vinröda är stående sockerbitar (vanliga räcken bara med sockerbitar)
De gröna är helt vanliga räcken

Banan:



Kombination:




Kommentarer
Postat av: SUCIO ♥

Hejsan!

Vill du känna minst 200 kr extra i månaden? Gå då in på min blogg och registrera dig på Plus I Kassan, lätt att tjäna pengar! Pussar SUCIO ♥

Postat av: Emily

Kul att det gick så bra :D

2009-11-23 @ 17:03:19
URL: http://memily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback