Helgens ridpass




Foto:
Emily Ärleryd


Fredag:
Jag och Emily kom till stallet ganska sent, men det gör ju inte så mkt eftersom det finns ridhus. Jag red ett dressyrpass, men varken hästen eller jag gjorde som vi skulle. Hon var stel (mitt fel då hon har vilat, ridits ut och hoppats dagarna innan) men jag blir ändå sur på henne när jag lösgjort henne men att hon ändå ska hänga i min hand för att det är bekvämare. Suck! Men det är klart man kan inte alltid vara på topp. men det kändes verkligen inte bra. Jag red som en kratta och till slut kände jag att jag bara satt och red med händerna mer och mer så jag insåg hur mycket jag skämdes över min egen ridning så till slut gav jag upp. Ska ju inte plåga tösen för att jag rider dåligt.

Lördag: Var ju som sagt på hööks först men sen avr vi väl i stallet typ 3, gjorde allt som vanligt för att sen rida lite dressyr i manegen. Gick in helt med hjärnan blank och tom från gårdagens katastrof och det blev mycket bättre. Hon var mjukare och finare i sig, visst att hon blev lite tung ibland och hamnade bakom lod enstaka gången men överlag var hon relativt stabil i skritten och traven, galoppen var lite si sådär, men den kommer mer och mer. Visst hon kändes inte lika bra som i början av veckan men ändå så kändes hon betydligt bättre, även min ridning var mycket bättre så det gav väl en del resultat också. Sen fick Emily rida i nån halvtimme också och det gick finfint :) Alltid trevligt att se sin häst från marken. Speciellt när det är någon så pass duktig som Emily :) Och Caga fick klart godkänt från henne. Underbara häst!

Sen smörjde jag och Emily en himla massa, alltså allt som kan smörjas. Man ska passa på när man har lite hjälp, dessutom satt vi ju och tjötade som fasen så tiden bara flög iväg. Men vi bestämde oss ändå för att frisera Cagas man lite :) hon gillade inte riktigt att bli ryckt så Emily körde en mix mellan att rycka och klippa den. Gud va vi skrattade när vi hade klippt av den, så sjukt tjock. Stod man lite underifrån så såg man att den var ca 8 cm bred typ :P minst! Den står fortfarande lite rätt ut trots att den är uttunnad hur mycket som helst :) Men nu ser stumpan välvårdad ut, dessutom fick hon klart godkänt av Marina som tyckte hon gick från ovårdad till riktigt snygg :) Klart för tävling med andra ord :P

Söndag: Blev en välförtjänt uteritt, endast skritt i ca 50 min, gick toppen, lite feg var hon men hon gick även förbi den extremt farliga vävrullen trots att hon var själv. Då var jag stolt matte :P haha min lilla tös är nämligen en riktig fegis, men det gick faktiskt över förväntan bra :) Vädret var dessutom helt okej, duggregnade pyttelite en kort stund, så små droppar att man inte märkte dom typ :P

Kommentarer
Postat av: Emily

Haha bra att manen fick godkänt iallafall ^^ du får ta ny bild & lägga upp så jag får se hur resultatet blev haha ;D

Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Tack så mycket, nu blir nog syster glad! :D Precis, ett trevligt lynne kommer man långt på! Ponnyn är 6 år, men har gått med föl och sedan bara blivit riden någon gång då och då av en tjej som nästan precis börjat rida, så hon kan inte så mycket än :P

2009-11-10 @ 23:18:35
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback