Puh!

Kass uppdatering jag vet, men det blir tyvärr så ibland :( Mest beror det på att jag inte hinner i och med att jag pluggar, så just inför tentor kan det bli lite lite tid. Och tyvärr kommer ju inte bloggen i första hand. Men dennna gång har det dels berott på det men också på att jag inte har orkat. Jag ahr inte ridit så mycket i förra veckan eftersom jag ahde tenta i lördags (jag säger det igen, ja lördags :o). Så Marina har ridit litegrann. Inte mig emot då hon är superduktig :) Sen ahr det varit lite berg-och-dalbana igen i mina tankar. Jag fick ju som läxa att rida med lite bommar iaf varannan dag, och som ni kanske minns så gick det super på senaste hoppträningen. :) SÅ jag var taggad till tusen att rida över lite bommar, gjorde precis som Sandra sagt till mig men hästen bara vägrar. I Början var hon lite rädd men gick snällt över efter ett tag och hon gick till slut över mer eller mindre avslappnat. Men helt plötsligt skulle hon bara inte gå över, vad jag än gjorde så bara stod hon där, och hon var inte ens rädd det sa Marin också, för hon stod och gjorde andra saker, tittade liksom inte ens på bommen. Eftersom jag inte ville låta henne "vinna" så fick Marina sitta lite på henne, och vad gör inte hästen, jodå hon skrittar, travar och galopperar helt lugnt över, dessutom helt i form, superavslappnad. Det avr ju inte så konstigt att jag kände mig som en idiot och jag blöev uppriktigt ledsen. SÅ jag ahr inte velat skriva fören jag hae samlat mig lite och tänkt över vad som faktiskt hände. Saken är ju den nu att jag förstår ju att det koemmer gå upp och ner med Caga, jag visste ju vad jag köpte, men varje bakslag känns ändå. Även om bara för en dag så känns dom, sen ärlskar jag såklart tösen lika mycket iaf. Nu ahr jag iaf tänkt mycket och det som gör att allt går så mycket bättre med Marin är helt enkelt att Caga litar mer på henne, Marin har bättre taiming och dessutom respekterar Caga Marina på ett helt annat sätt än vad hon respekterar mig. Så hon tog väl tillfället i akt och chillade på saken för att se om hon kunde komma undan :P Men jag jobbar hellre med dessa tre saker än att försöka få en livrädd häst att hoppa, för eftersom det funkar för Marina är det inte direkt bommarna i sig som hon är rädd för ;D så det ska nog lösa sig hoppas jag!

Kommentarer
Postat av: Emily

Tråkigt när det blir så, tyvär är det väl bara att bita ihop och kämpa på. Det tar ju ett tag innan hästen litar på en till 110% :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback