Caga

    

CAGA(uttalas saga och inte kaga)
sv. halvblod
f. 99
e. acacio 948 u. Cinderella
ee. Acord II eu. Zara II
ue. Cordon Bleu uu. Juliette 

BAKGRUND
Caga är uppvuxen i Vallda hos en tjej och duktig ryttare som heter Linda Lejon. Hon har som sagt hoppstam och tanken var att hon skulle bli hopphäst. Som 6-åring gick hon 130 och i samma vända såldes hon till en tjej som heter Lina. Problemet var att Lina gick upp lite för fort i klasserna och det slutade med att Caga pressades för mycket och hon började stoppa. Hon ville inte gå i närheten av en bom. Då började Marina rida henne och påbörjade en omskolning. Caga skulle bli dressyrhäst :) Under dom 2 åren som Marina hade henne blev hon en välskolad häst, och tävlades upp till La:3 :) Nu började dessutom Caga att hoppa igen, och det var dessutomn riktigt kul och fort skulle det gå. Så när jag sedan kölpte henne 16/9 2009 gick hon dressyr upp till La och hoppade runt 90-100 igen :) Så jag köpte henne helt enkelt som en allroundhäst och det trot jag hon kommer passa bra till. Förhoppningsvis ska hon fortsätta tycka hoppning är kul så då målet iaf är att tävla 1 m- 1.10 m (självklasrt får det ta den tid det tar,inget stress här inte).

PERSONLIGHET
Så som jag har uppfattat henne är att hon är en glad, positiv och rolig häst. Hon gilalr helt enkelt livet och trivs himla bra med sig själv och sin omgivning. Hon rullar sig sällan, så jag skulle väl säga att hon är en himla renlig häst, dock gäller inte det när vi snackar om att lägga sig i sin egen skit eller sitt piss. Så hon har ofta fina gula fläckar på sig :) Hon påminner mig ibland om varför jag helst inte ville ha en skimmel. Inte helelr ville jag ha ett sto, hon är dock inte stoig utan hon är en positiv tös som inte tjurar. Man märker inte när hon är brunstig, mer än att hoin vill kolla lite extra på snygga killar. Den enda gången hon tjurar är om man går förbi en häst i stallgången och stannar bredvid den, varför man nu ska göra det? Och när man borstar under magen, vilket mer beror på att hon är kittlig :P Kortfattat så är hon en häst som nästan alla tycker om och som ser ut som en liten prinsessa :)

Kommentarer
Postat av: Emily

Är så glad för din skull att det blev henne, hon verkar hemskt trevlig ^^

Postat av: thesshanning - ur en hästnörds synvinkel

Svar: Men gud så fin hon är! :') helt galet.



Jag får be om ursäkt att jag inte svarat tidigare men har skadat foten, legat på sjukan o knaprar piller som gör att efter stall + skola är min kropp och psyke dödstrött. haha, hoppas du förstår mig iaf.

Hur står allt till nu och hur går det för er? :D

2009-10-11 @ 16:16:53
URL: http://thesshanning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback