Kasst

Jag vet att jag har varit dålig på att uppdatera, helt sjukt dålig. Men det beror helt enkelt på att jag inte har hunnit och sen så gick min dator sönder i tisdags så jag har inte haft någon dator att skriva på. men nu är den hamma igen så jag ska försöka vara lite bättre på att uppdatera.

Allt rullar i alla fall på med Caga, dock har hon haft et riktigt slapp vecka, dels pga av att hon får skav överallt i hela ansiktet av både side-pull och hackamore, så jag har helt enkelt tagit det lugnt för att det inte ska bli värre då det varken kan vara speciellt skönt eller ser speciellt bra ut :( så det är bättre hon får slappa veckan ut, möjligtvis ett par dagar i nästa vecka också :) Så kan jag rida på bett sen igen, och dessutom kan jag då rida igenom henne ordentligt och sätta igång på allvar. Så den senaste veckan har jag egentligen bara tränat ordentligt 2 ggr, ena gången gick super och den andra åt helvete. Det fanns nämligen bommar i manegen och det gick inte alls, min annars så avslappnade häst gick på tårna, för bommar på marken är antingen superläskiga eller superkul, iaf om det får gå fort :) De andra dagarna har hon antingen vilat, promenarat eller bara skrittat ut. 

jag är dessutom sjukligt sugen på att börja hoppa lite mer nu, så jag måste helt enkelt köpa en sadel :) Tänkte att Linns mamma skulle boka tid nere i falkenberg snart, men gör hon inte det får jag boka en tid själv :) skulle dock vara mycket trevligare att åka tillsammans med Linn och Acke :) Men vi får väl se. Jag lovar iaf att jag ska blogga lite oftare, trots att jag har sjukt mkt plugg, har tenta både på torsdag och måndagen efter det. Suck! Tror ni jag kan mycke eller? Nä, skulle inte tro det va. ;D 


Kommentarer
Postat av: Emily

Jag blir så sugen på att komma & hälsa nu ^^ men snart ska jag kommar ;D har ni lika "mysigt" väder som vi just nu? ösregn & halvt storm :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback