Min häst är bäst!

Jag trodde verkligen att det skulle gå sjukt dåligt idag (bra inställning jag vet) eftersom de senaste 3 dagarna bestått av skrittur i skogen, promenad och vila, så jag förväntade mig en riktigt stel häst (för det brukar hon bli). Men det verkar bara som om det gjorde henne gott. Konstigt var det, jag fick ju iofs jobba sjukt mkt med henne i början, mycket ställningar, volter, åttor osv. Men sen släppte det och hon gick så himla bra (så länge som jag red rätt då iofs, men det är en annan saga). Jag har en tendens till att slarva med yttertygeln (att jag nästan glappar lite), och det är ju egentligen superviktigt jag vet, men det kommer bli bättre för jag försöker verkligen tänka på det hela tiden. Och jag märker redan skillnad om man jämför med för 2 veckor sedan bara :) Men när jag höll koll på yttertygeln och ytterbogen gick hon super :D

Vi blev dock dränkta när vi gick från manegen till stallet igen. Jag gick ändånär jag hörde att det hade slutat regna, men så fort jag satte min fot utanför manegen började det vräka ner igen samtidigt som det blåste storm. Inte så mysigt om ni frågar mig, inte om ni frågar Caga heller för den delen. Jag tänkte skriva ihop en liten beskrivning på henne sen. Några som frågat efter det :)

Ni får nöja er med en bild som jag tror att ni sett innan eftersom min dator har gått sönder och den jag sitter vid nu är ganska tom på bilder ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback