3 dagar i ett inlägg

FREDAG
Var: Manegen
Tid: ca 50 min

Red i manegen som sagt. Mest lite lösgörande och mycket arbete i galopp. Caga var fin, dock lite hängande i handen ibland men överlag gick hon helt okej. Jag har blivit lite bortskämd eftersom hon ahr varit så himla fin i några veckor nu, så när hon går lite sämre behöver det ju inte betyda att det gick dåligt. Det märktes dock att det var ett tag sedan jag red dressyr, då hon satt fast något i högersidan. Men som sagt, överlag gick det bra oh hon var riktigt trevlig. Red igenom LA:1 ett par ggr också, gick helt okej, dock komemr jag på mig själv med att vara lite slarvig ibland vilket absolut inte är en bra sak. Skärpning på den.

LÖRDAG
Var: Paddocken
Tid: ca 1 h

Mathilda kom på den bra idén att rida i paddocken. Det avr lite blött på vissa ställen men överlag var den helt okej. Caga tyckte nog att det var skönt att vara ute. Vädret var UNDERBART! Red i t-shirt och det var hur skönt som helst. Snacka om att man har saknat det. Tränade mycket på skänkelvikningarna inför tävlingen eftersom paddocken är på kort bana precis som LA:1 är. Så det var bra övning. Red igenom lite andra delar av programmet också, och man vissa saker kommer riktigt snabbt vill jag lova. Jag måste nog rida igenom programmet där några fler ggr, för även om jag ahr försökt rida på kort bana i manegen så glider man gärna ut lite. Caga var fin, lite stum i munnen ibland men ganska fin. Hon var iaf bärande och lyssnade på skänkeln bra. Det var förhållningarna som var lite svåra, men det blev bättre med många halter.

SÖNDAG
Var:
Skrittrunda upp mot Dala, paddocken
Tid: ca 1 h

Jag och Ingela skrittade ut en runda efter mycket om och med. Det blåste ganska mycket idag men det var riktigt mysigt faktiskt. Hästarna var också glada. Vi avslutade med ca 25-30 min i paddocken som idag avr mer eller mindre helt torr, utan att vaar dammig. Kalasbra, helt underbart faktiskt! Fortsatte på gårdagens arbete, lösgörande och mycket halter och sen red jag igenom delar av programet igen, idag fokuserade jag dock på galoppdelen. Det gick ganska bra faktiskt. Hon var med på noterna men hon var lite trött tror jag, red ju ganska länge och krävande igår så hon var något trött. Dock försökte hon verkligen och skänkelvikningarna gick faktiskt riktigt bra idag, bäst går dom undan vänster skänkel så jag hoppas det släpper i höger snart också. Duktiga häst!


Kommentarer
Postat av: Sabina Borenius- Satsningen som juniorrtyttare- Vinn en La Kim luva sponsrad av Ponnyprakt.se

Sv: Tusen tack! :P Jag försöker precis som du säger se det positiva och blicka framåt, det brukar vara den enklaste ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback