Dagens ridpass


Såhär två dagar innan en tävling så rider jag igenom Caga riktigt ordentligt. Så jag får henne precis som jag vill ha henne mot slutet av passet. Alltså hur mycket lösgörande som helst och sen rider jag igenom båda programmen, och även lite delar igen som kanske gick mindre bra. Jag rider dessutom mkt halter, rakriktning och övergångar. Jag rider egentligen så länge som jag behöver för att hon ska vara lösgjord, avslappnad, uppmärksam och taktmässig/bärande.

Så precis det gjorde jag idag också, jag gjorde också mycket skänkelvikningar och volter. I slutet gick hon faktiskt riktigt fint, och hon var riktigt positiv till arbete idag. Halterna var super, bärande, raka, alla ben på rätt ställe och i bibehållen form. Underbart! Travökningarna var okej, galoppökningarna var däremot ganska matta, men dom gjorde jag i slutet så hon var nog lite trött skulle jag tro. 10 m volterna gick bra, 15 m volterna gick lite sämre, konstigt nog :S men det blir förhoppningsvis bättre på söndag. Ska rida ett par imon tänkte jag.

Imon blir det ett lätt pass på ca 15 min i paddocken och ca 20-25 min skritt ute, precis som vanligt för det är då Caga brukar gå som bäst sen :) Så imon blir det lite lösgörande bara och lite träning på 15 m volterna :) Det känns faktiskt bra inför söndag.

Mamma var med och hjälpte till lite idag, sen så fotade hon oss lite också :) roligt med lite nya bilder tycker jag. Som dessutom är i paddocken :D






Kommentarer
Postat av: Emily

Ni är så fina :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback