Ridpass

Var: Ridhuset
Tid: Ca 55-65 min

Igår blev det ett ganska hårt pass för Caga, det var inte riktigt tanken men hon var riktigt jobbig så hon behövde nog en riktig genomkörare. Hon var stel i vänster, hängde i handen och mer eller mindre släpade fram benen. Så jag fick vara riktigt, riktigt hård mot henne (absolut inte på ett elakt vis utan konsekvent och med mycket hjälper), så i slutet gick det mycket, mycket bättre :) Hon lossnade, bar sig själv, hittade takten och var lydig så då kändes det mkt mkt bättre igen :) Red igenom båda programmen, LA:1 typ 1 gång och sedan tränade jag lite delar och sen avslutade jag med att rida igenom LB:1 2 ggr, för jag kom på att jag inte ridit igenom det programmet på superlänge. Det gick faktiskt riktigt bra. Så jag avr nöjd även fast det var tråkigt att jag fick bråka/rida med så mkt hjälper i början, men ibland behöver hon det faktiskt. Skänkelvikningarna blev riktigt bra flera ggr faktiskt så det kändes helt okej. Mellantraven är hon sjukt duktig på, så det är nog vårt starkaste moment (vilket jag aldrig trodde att det skulle vara) om jag bara hinner få tillbaka henne, ibland blir hon lite ivrig nämligen :P   



Min fina häst, dock har det verkligen hänt sjuuukt mkt sedan dess :P

Foto: Emily Ärleryd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback