Susedalens kör och ridklubb 11 april


Igår var det ju som sagt tävlingsdebut, och bristen på uppdatering beror helt enkelt på att jag bodde i stallet på lördagen/pluggade och sen var det tävling precis heela dagen på söndagen. Det är det enda som är lite jobbigt med dressyrtävlingar, det tar sån himla tid. Annars är det riktigt trevligt tycker jag, dessutom gilalr jag att man har en bestämd starttid osv, man vet när man behöver åka, vara framme, lasta ur, fixa iordning och när man behöver rida fram :)

Resulaten från gårdagen är varierande men allt som allt så är jag hur nöjd som helst, det var ju trots allt vår debut och Caga har ju inte tävlats på nästan ett år så jag hade inga direkta förväntningar :P Solen sken och vi hamnade bredvid Helene och Heidi så det var stora plus i kanten det. Vi kom fram i tid också, trots att Caga protesterade vid lastning (vilket hon väl typ aldrig ha gjort, men hon kände väl säkert mina nerver :P ) och trots att vi körde fel och virrade runt som tokar tillsammans med ett annat ekipage :P Caga var nöjd och smärre helvild när hon väl var utlastad, men hon var inte dum utan mest taggad. Gnäggade massor gjorde hon också. :)

Tillbaka till resultaten. I första klassen, LB:1, var det katastrof, jag typ skämdes när jag red ut, otroligt dåligt gick det. Caga var kanonfin på framridningen, men totalt dog på banan (hade ju inga sporrar heller eftersom hon var så fin på framridningen, jag kommer ALDRIG gå på det igen, framöver blir det sporrar, så är det). Hon gick inte fram för 5 öre hur mycket jag än drev, jag avr totalt död när jag kom ut. Det hände verkligen ingenting, hon tittade på allt annat, körde upp huvudet och gnäggade för allt hon hade, ville inte ställa igenom hörnen och hon ville inte göra halt :P Helene och co hade lidit med mig på läktaren. Jag taggade dock om till nästa klass och försökte intala mig själv att det knappast kunde gå sämre iaf. Så jag avr fortfarande taggad trots allt. Framridningen även till LA:1 gick kanonbra, hon var mjuk och fin och kändes positiv. Väl inne på banan kunde jag inte förstå att jag satt på samma häst. Hon var så fin, så lugn och lyssande verkligen :) Sjukt kul, mamma var helt till sig när jag kom ut. Duktiga häst! Mamma frågade vad jag hoppades på och ja runt 60 % hade ju inte varit fel iaf svarade jag. Tydligen var vi så pass duktiga att vi skrapade ihop 63.16 %, och då gjorde jag ändå några missar som jag önskar att jag inte hade gjort. Dagen var fulländad och jag var överlycklig :) Det gjorde att jag bara var 4 utanför placering vilket kändes underbart, allt slit har verkligen lönat sig :) Så en 13:e plats av 34 startande tycker jag var en väldigt lyckad debut :D

Helene hade flyt (okej det var bra mycket mer skicklighet och noggrann ridning än flyt) dagen till ära :) en 7:e plats i LB:1 och en 5:e plats i LA:1, så hon var mer än nöjd med dagen. Så massa grattis till henne :) Heidi gick det lite sämre för, hennes kuse tyckte det var roligare att hoppa upp i luften och studsa på stället. Nu är vi så vitt jag vet alla anmälda till Lyngåkra/Harplinge om 2 veckor, så nu fortsätter vi tagga inför det :) För min del blir det samma program men jag var att Helene funderade på LA:3 tror jag det var :D


Bjuder på ett par bilder till, dock är kvalitén varierande eftersom vädret skiftade så pass mycket och mamman inte är helt haj på kameran eller var som ska ändras när vädret ändras. Ska försöka lära henne lite mer vad hon kan testa att ända. Bilderna är också oredigerade eftersom jag numera sitter hos mormor, men det får ni tåla. :)


Kommentarer
Postat av: Olivia

Känner igen det där med att "dö" inne på banan, så hemskt är det! Jag blir så sjukt irriterad när Romeo gör så, går kanoon på framridningen och så fort det är dags på banan och jag lägger ifrån mig spöet så lägger han av totalt.

Roligt att andra klassen gick så bra iaf, 63% är inte illa! :)

Postat av: Olivia

Sv: På söndag blir första lokala för året! På hemmaplan visserligen, menmen ;) Blir med div.II-laget så jag är mycket mer nervös än jag brukar, usch!

2010-04-12 @ 22:51:06
URL: http://enligtolivia.blogspot.com
Postat av: Emily

Jag säger som Olivia, känner med igen detdär haha för Prins är precis likadan :P även hemma! När jag rider fram är han superfin och sedan ska jag rida ett program och han bara däckar, helt hopplöst för jag vet ju att det har med min ridning att göra :P men kan aldrig komma på vad.



Nu ser jättefina ut på bilderna :D

Och grattis igen för att det gick så bra i LA:1, jag kommer och är hästskötare snart!

2010-04-12 @ 23:09:57
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: fridan

fina bilder :D:D



men fick ni ha benskydd på? :O eller är bilder från framridning? :)



ps: har frågestund i bloggen, ställ gärna frågor :)

2010-04-14 @ 12:53:58
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback