duktiga häst

Var: Bort mot karlbotrång + lite i ridhuset
Tid: ca 35 min varav 20 min skritt ute

Idag skrittade jag faktiskt bara, lade med andra ord all tid och fokus på skritten. Skrittade först på långa tyglar i ett priskt tempo bort mot karlbotrång, tar väl ca 10 min. Sen vände jag och skrittade hem igen, nu arbetade jag henne lite grann. Gjorde lite öppna och skänkelvikningar längs vägen. Fortfarande i ett ganska friskt tempo. Sen tänkte jag trava lite i ridhuset men fortfatte bara att skritta. Lade fokus på att få ett jämt stöd i bettet och ha henne helt rätt i lodplan precis hela tiden. Gjorde mycket skänkelvikningar, öppnor, volter, halter, ryggningar osv. Kollade helt enkelt så att allt stämde och gud så fin hon var. Duktiga häst! Hon var helt underbar, lagom och jämt sug i båda tyglarna hon hade ett riktigt påskjut bak och arbetade på kalasfint. Tränade en del på att växla mellan mellanskritt och ökad skritt, länga och korta tyglar och steg utan att hon skulle protestera. Hon var hur fin som helst. Det gjorde faktiskt att jag inte ville trava eller så för jag tyckte hon var så himla fin. Hon var faktiskt lite lite svettig vid halsen (var iofs varmt ute, så jobbat hade hon fått gjort :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback