gårdagens träning

Vad: dressyr
Vem: Amanda Lindskog

Hemläxa:
  • Fortsätta rida mer på högertyglen i båda varven
  • Tänka på takten och våga driva/rida in i en stilla och jämn hand
  • Att hålla ihop mig själv, för då hålls hästen ihop bättre.

Vad gjorde vi?
Caga var aningens tjafsig och lite bångstyrig så vi jobbade mycket i början med att få henne att släppa vänstersidan och på att få henne aktiv. Red mycket på den ena volten i början i både skritt och trav, red mycket i öppna tänk. Dessutom fick jag rida många noggranna hörnpasseringar. Fokus var mycket på att hon trots att hon var ganska motig och tjafsig skulle vara rund hela tiden. Red upp på mederlinjen några gånger och lade 10-meters volter åt höger och åt vänster. Sen galopperade vi en del, mycket övergångar, volter och en del förvänd galopp. Reglerade mycket mellan ökad galopp-arbetsgalopp-trav osv

Hur gick det?
Som sagt var Caga ganska tjafsig och bångstyrig, gick gärna med nyllet rakt upp i vädret utan att lyssna på mig. Kände också att jag inte red så bra som jag kunnat, mkt pga att Caga var så ovillig. Jag blir lite irriterad på henne när hon är så bråkig men samtidigt gick det bra mycket bättre när jag red bra och gjorde som Amanda sa, så allt kan jag verkligen inte skylla på Caga. Hon var riktigt fin bitvis när jag red bra och hon tog tummen ur röven och faktiskt använde sina bakben. Så det var en helt okej träning, det är ju bra att Amanda får se henne såhär också för jag måste lära mig att veta hur jag sak göra inte bara göra något som jag tror kommer att funka. Det är en betydande skillnad så jag var nöjd iaf. Caga som var så himla trött efteråt va, hon ville typ inte röra sig en millimeter till, fick dra runt henne för att skritta av henne. :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback