laholmsortens lantliga ryttarförening 5 augusti



Precis som förra gången så körde jag själv idag, långt var det också. Tog runt 2 timmar att köra, vilket var galet jobbigt på hemvägen men vad gör man inte :) Caga var på bättre humör än sist, var lite bråkig hemma och ville inte kliva på transporten men Marina kom och hjälpte till och då gick hon på hur snällt som helst. Bråkade lite mellan klasserna men gick på efter ca 5 min, så ingen större fara. När vi skulle hem klev hon på direkt, hur snäll som helst. Idag stod hon också lugnt mellan klasserna.

Första klassen, LB:2 : Jag har aldrig varit på ridklubben innan vilket ställde till med lite problem. Det är en riktigt stor ridklubb och jag tyckte det var skyltat/organiserat ganska dåligt faktiskt. Vi hittade iaf ingången till ridhuset galet sent och jag fick reda på att jag skulle in på banan när jag höll på att knäppa kavajen. Väl inne på banan fick jag startsignal direkt och hann inte ens skritta ett varv innan (vilket är typ ett måste på Caga om hon inte ska titta på allt). Så med en ganska dålig start så tyckte jag ändå att rundan kändes ganska bra. Hon var lite okoncentrerad och slingrig men jag var ändå ganska nöjd med tanke på omständigheterna. Det tyckte dock inte domaren och gav mig fjuttiga 52,7 %. Lite av en besvikelse för jag tyckte inte ritten var felfri men jag tyckte det var otroligt snålt iaf.

Andra klassen, LA:1 : Var ute i god tid den här gången och red fram ordentligt efter den principen som Amanda lärde mig i tisdags. Hon kändes fin och framåt, något loj möjligtvis men ändå riktigt trevlig. Väl på banan kändes första halten och första 10-metersvolten sådär, men sen tyckte jag att det släppte och hon var ritkigt, riktigt fin. Hon travade på själv framåt och hon var med mig, hon var inte speciellt motig för skänkeln och inte heller slingrig. Jag svävade på moln när jag var klar, hon var inte perfekt men hon var riktigt fin, tyckte jag då vill säga. Domaren gav oss klena 59.3 %, vilket var riktigt tråkigt för hon var kanonfin. Dock får man väl ha i bakhuvudet att eftersom det är så stor tävling lokal-nationell, så är det många som värmer upp i LA:1 och sen rider betydligt högre klasser resten av dagarna, så standadern blir högre och domarna dömer lite hårdare. Så jag var nöjd iaf!

Kommentarer
Postat av: Emily

Snåla domare! Ni var säkert superduktiga ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback