hispig men fin Caga

Var: ridhuset
Tid: ca 35-40 min

Red barbacka idag för att få lite extra värme i detta kalla väder (tydligen ska det bli lite varmare -5 från och med imon, så jag hoppas på det). Hellre Cagas varma rygg än en kall sadel :)

Caga var fin i början, riktigt fin, då började jag kräva lite mer av henne, man får ju passa på när hon är fin :P då blev hon arg och började protestera, bli lite hispig för att jag då petade på henne. Hon ville mest rusa runt och var allmänt irriterad på mig. Då gäller det bara att sitta still, vänta och rida som man ska tills hon ger med sig. Vilket hon gjorde. Då blev hon väldigt fin i traven, pigg och fick ett riktigt galet påskjut bak (vilket ni som hängt med ett tag vet att jag ofta saknar på Caga då hon inte direkt har det naturligt). Jag kunde knappt sitta på henne, men jag satt mest och log för det är så grymt härligt när hon väl ger med sig. Hon har verkligen en ridbarhet, bara att hon vägrar visa och använda den :P Galoppen var också den kanonfin ibland, men där var hon lite tjafsig så jag nöjde mig när hon arbetade på fint utan att protestera, inga höjda krav. Ville verkligen inte bråka på henne när hon var så pass härlig att rida.

Det är helt klart ett extra plus när ridhuset är nyharvat och eftermiddagssolen lyser in :) helt själv var jag dessutom!

Gammal bild, men såhär ensamt var det idag också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback