hoppträningen

Vad: Hoppning
Vem: Sandra
Hemläxa:
  • Korta tygeln
  • Sätt mer tryck i galoppen
  • Fortsätt öva på byten

Vad gjorde vi?
- Hoppade fram på volt
- Hoppade en linje med två hinder snett med två galoppsprång mellan (ett diagonalt och sen ett till diagonalt fast mer åt höger så man skulle ändå få en rak linje)
- Den förra linjen + en båge till en oxer

Hur gick det?
Som ni läste tidigare så gick allt super. Allt satt, Caga var glad och positiv. Hoppade allt, även om vi kom riktigt fel. Hoppade igenom kroppen och öppnade upp kanonfint. Jag var lite halvlam i min ridning bitvis men Caga skötte det hela galant. Så stolt. Linjen var klurig då man var tvungen att hoppa diagonalt, snett över två hinder och få en rak linje, men Caga var superduktig. Hon går från klarhet till klarhet vilket är underbart! Allt flöt på utan konstigheter vilket kändes så skönt, detta eftersom vi tänker hoppa någon P&J och sen starta ett par lokala så tidigt som möjligt 2011. Ska försöka knopa ihop min tävlingskalender också. Så den kommer! :D

Kommentarer
Postat av: catago -hästbloggen för dig!

tack :D

Postat av: Sabina Borenius- ronda.blogg.se- Vinn ett träns!

Sv: Häftigt ändå, att man kan känna igen sig så mycket i en annan människa :) Skönt att veta att jag inte är den enda som tänker på "det sättet" :p

2011-01-01 @ 22:30:28
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: Susanne Larsson

Super fin blogg du har, titta gärna in på min och ge tips på vad jag kan skriva om:)

2011-01-02 @ 11:46:11
URL: http://straningsdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback