lite resumé av helgen

Helgens dåliga bloggning beror på att jag ahde Emily här, äntligen! Så eftersom jag träffar henne så pass sällan som jag faktiskt gör så känns bloggen otroligt oviktig i jämförelse. Vi har iaf haft lite trevligt, när Emily väl kom hit så att säga, tror förseningen slutade på någonstans mellan 4 oh 5 timmar, vilket inte är okej! Så vi missade väl mer eller mindre en hel dag, men man får bara gilla läget och göra det bästa av det :) tänkte skriva lite kort om helgens ridpass nu i alla fall :)

Fredag
Eftersom tanken var att vi skulle åka tillsammans till stallet när Emily kommit så fick jag åka dit i all hast när jag fick reda på att hon skulle bli i alla fall 2 timmar försenad. Inte värt att vänta tänte jag. Fixade i ordning allt och hade fortfarande inte hört någon tid hon skulle anlända så jag hann rida ett kort pass också. Red barbacka i riduset, skrittade mest, travade väldigt lite (börja i början för att jogga igång henne) och sen galopperade jag lite grann också. Med all fokus på att höja formen och få bort lite av den framtunga känslan och få en luftigare galopp, vilket fungerade kalasbra. Den var luftiga, taktmässig och fin. Så jag nöjde mig efter ca 20 min, sen skrittade jag ca 10 min ute också. Hon var riktigt fin i alla fall :) tror hoppningen kommer göra Caga riktigt gott.

Lördag
Dressyr i ridhuset stod på schemat, faktiskt bara andra dressyrpasset på hela veckan, då jag passar på att utnyttja snön ordentligt vilket leder till många uteritter. Jag började rida lite, red fram henne och arbetade mycket i galopp, fick faktiskt stundtals riktigt trevlig galopp även om Caga inte var på sitt bästa humör :) Hon arbetade på fint och var riktigt trevlig. Sen fick Emily rida lite, var ritigt kul att se henne från marken speciellt när den som rider har lite samma "rid-filosofi". Såg riktigt fin ut, speciellt i traven, Emily sitter ju så fint, så hon sör Caga lite mindre än vad jag gör så hon var väldigt stadig och fin :) Roligt också att Emily tyckte att Caga blivit mycket, mycket finare och trevligare, med plus för traven :D

Söndag
Valde att rida bort till Karlbotrång och rida lite dressyr/busridning/konditionsträning. Vilket Caga tyckte var hur kul som helst, men också galet jobbigt. unde inte rida så länge för hon fick grym mjölksyra och var ritigt trött, så det blir till att jobba mycet i snön för att bättra på styrka och kondition. Eftersom Caga inte är så luftig med mycket svävmoment naturligt så får hon kämpa lite extra i snön, vilet är nyttigt och viktigt för henne men man år gå lite långsammare fram, vill ju inte döda hästen :P Bitvis var hon riktigt fin, men man ände på henne att hon mest ville busa. Vilket hon också fick, så länge galopen var ren fick hon gärna busa och rejsa lite!

Ett litet smakprov, kommer komma en liten bildbomb sen. Bilderna är fotade av Emily, tyvärr var min häst rosa pga ett bogskydd som färgat av sig. Det är sånt man får leva med!

Kommentarer
Postat av: Emily

Det var kul att ses igen, det var ju ett tag sedan nu! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback