mycket häst


Lennart och Caga

Idag blev det en riktig hästdag, kom till stallet halv 9 och började med att fixa hos Caga, plus mat åt Mia och Lennart. Sen blev det till att ta in Lennart (Marina är sjuk), som är en riktig ära att få rida (Marina har med honom ridit YR SM osv). Har bara lullat runt på honom någon gång när Marina red Caga och sen red jag ut på honom i förrgår, idag hade jag dock fria tyglar och tog mig till ridhuset. Galet mycket häst att rida om man jämför med min lilla pålla! Han är stor och ganska kraftig men ändå inte tung men det är dock mycket häst att rida ihop. Han är dessutom väldigt känslig i munnen och man får driva ganska mycket, eller idag "jaga" igång honom lite i början :) men han var riktigt trevlig och jag tycker det är så kul att rida lite andra hästar :) Även om jag fick rida mycket, och kämpa ganska friskt (ser hur enekelt ut som helst när Marina rider, men ack så fel man kan ha) så kändes det skapligt. Amanda hade lektion samtidigt och hade tyckt att det så ganska bra ut, så jag får väl vara nöjd med det :) han är världens snällaste och trevligaste iaf :) Sen var det macka, lite saft och sen vidare till min lilla häst. Hoppträning stod på schemat, det gick så JÄKLA bra. Duktiga, duktiga häst. Kan inte bli mer nöjd med henne just nu, så himla fin och så duktig. Blir glad varje träning nu för tiden, hon ställer upp och tycker det är roligt. Gillar henne mer och mer för varje dag som går, som om det skulle vara möjligt? Lite bättre inlägg om träningen kommer snart. Sen blev det lite mat, med Anna som sällskap. Hann putsa en del också.

Halv 3 (eller snarare kvart i) åkte vi (jag, tim, sandra och ida) till falkenberg och Hermanstorp för en lite fälttävlansträff. Vi snackade lite om konditionsträning, den kommande tävlingsterminen och tittade på lite filmer från Sandras lite större starter. Såg tillbaka och fick upp motivationen och en enorm längtan efter vår och träningar dök upp :) men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, eller jo kanske! På vägen hem blev det dessutom McDonalds och nu sitter jag här, mätt och belåten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback