Första gången jag såg Caga

Första gången jag såg Caga var faktiskt inte vid provridningen. Utan det var faktiskt ca 3 år tidigare än så. Jag var hemma hos Linn strax efter att dom flyttat och deras hus var klart. Vi var i stalelt hos Linn häst Acke (dom ahr en egen stalldel på sin gård men delar mark, hagar och manege/ridbanor med Helene. Hon gör (och gjorde även då) sina höpåsar uppe i Helenes stall och skriver vissa saker på tavlan osv. Det var precis vad vi skulle göra denna soliga sommardag.

När vi kom upp till stallet fyllde vi först hö och sen gick vi in i stallet. Precis i början av stallet i spolspiltan stod Caga. Lina (dävarande ägaren) höll på¨att göra henne iordning. Då var Caga nästan helt ny i stallet. Hon var mycket gråare men hon ahde samma pigga öron och ögon som hon har idag. Dock ser hon helt annorlunda ut idag, hon är mycket vuxnare och finare i kroppen, mer musklad, finare i pälsen osv. Vilket inte är så konstigt eftersom hon var relativt ung när jag såg henne.

jag minns att jag tyckte hon var så himla fin. Hennes ansikte är ju verkligen fint och det är ett ansikte som man sällan glömmer. Hennes ögon är verkligen tilltalande och aa hon är helt enkelt bara så himla fin. Det tyckte jag redan då och jag minns att jag var avundsjuk på Lina den gången. 

När Linn sen ringde mig 3 år senare och sa att det var en häst till salu i Helenes stall som hette Caga kopplade jag först inte. Det var inte fören jag gick in på lundahagens hemsida och såg en gammal bild på Caga när hon var lika grå som när jag såg henne som det gick upp för mig vilken häst det var. Kan ni ana hur lyrisk jag avr innan provridningen :D  Så gick det till när jag träffade Caga för första gången :D

 


Cagas fina öga :D 


Kommentarer
Postat av: Emily

Aww :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback