Framgång

Igår sa jag att med motgångar så kommer framgångar. Jag hade väl dock inte räknat med att dom skulle komma nästa dag men aa så blev det. Caga gick kanon verkligen. Helt toppen var hon.

Jag red mycket så som jag gjorde på träningen i fredags och nu blev hon även riktigt, riktigt fin i vänstersidan. Det gick att ställa och hon kunde göra det utan att tjafsa eller att jag höll henne i innerhanden. Hon bar sig helt själv, hade en mjuk och fin form (lagom hög dessutom), tuggade på fint på bettet och höjde ryggen. Hon var rytmisk och allmänt positiv och ja helt underbar med andra ord. Precis sådär som man vill att dom ska vara. Dock hade jag önskat att hon var lite mer eftergiven i galoppen för hon tappar ibland bakbenen och blir lite stel och stark. Men det beror ju främst på att hon inte riktigt orkar, galoppen är en utav Cagas svagheter fortfarande. Hon kan inte riktigt bära sig i ett långsamt och taktmässigt tempo så långa stunder än, men jag märker att det hela tiden blir bättre :)

Sen gjorde jag lite av det jag skulle gjort igår, massor med övergångar, lite slutor och öppnor. Jag tränade mellantrav och gjorde tonvis med volter (både 15 m och 10 m). Och som sagt hon kändes kalasfin. Så jag red faktiskt ganska länge, jag tänkte helt enkelt att jag skulle utnyttja det och träna på dom sakerna som vi behövde träna på. Så jag red nog i lite över 1 h, vilket jag inte brukar göra så ofta. Vilket jag tror var väldigt bra för Caga :) så jag ska faktiskt börja rida henne lite mer och lite längre framöver för det verkar göra henne gott. Dessutom så blir hon dessutom bättre i hoppningen och tittar inte lika mycket.

Imon ska jag försöka rida lite dressyr igen faktiskt, men jag tänkte skritta fram och av ute så det blir kanske 30 min i manegen. Sen på lördag ska jag försöka rida ut på en längre sväng (ska försöka få med mig Linn) och galoppera en hel del. Sen på söndag blir det ju som sagt banhoppning med Linn och Annika. Jag är superladdad! :D Hoppas Caga är på lika bra humör som sist för då tror jag att det kommer gå kalasbra. Jag är verkligen supertaggad och jag har längtat ändå sedan förra söndagen. Om det går bra nu på söndag ska jag försöka åka iväg till Lena en helg och hoppa lite där (för miljöträningens skull) och sen tänkte jag att det ska bli ett par CR ( nån där jag hoppar 60 & 80 och någon där jag hoppar 90 & 100) och sen är vi nog redo för att göra vår första start :) förhoppningsvis i maj/juni någon gång :D Jag längtar.   


Bästis!

Kommentarer
Postat av: Olivia

Ibland är hästarna konstiga, det är samma sak med Romeo - ena dagen kan det vara katastrof och andra väldigt bra. Men jag antar att de har bra och mindre bra dagar, precis som oss människor ;)

Roligt att det går bra med henne iaf, hon verkar vara en kanontrevlig häst! :)

Postat av: Emily

Håller helt med Olivia haha :)

Och kul att det gick så bra idag, man blir glad när hästarna gör sitt bästa för att jobba!

2010-02-19 @ 09:13:47
URL: http://memily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback