Frukost, stallet och gbg horse show

Nu ska jag snart äta frukost för att sen byta om och bege mig till stallet :) relativt tidigt för att vara jag, eller ja en konstig tid för att vara jag, men jag hoppas jag hinner rida innan dom får lunch för det är så segt om Caga ska äta den inne annars :P eller ja det tar ganska mycket extra tid för Caga äter, tittar på saker, äter lite till osv :P Så jag hopaps på det, idag skulle jag egentligen rida ut enligt min planering men med tanke på gårdagens väder så ser det rätt avlägset ut. Igår kom det nämligen ner lite snöslask och en del regn :| så aa det är is och väldigt hårt uppepå den fina snön. Sjukt segt men så är det. Så jag får skritta fram ute idag ca 10 min sen får jag jogga henne lite i manegen (vilket var tanken att jag skulle göra ute) och sen får jag skritta av henne ca 10 min ute så hon iaf få gå halva passet ute, bättre än inget så att säga. Vill inte bara skritta ut eftersom hon ska vila imon pga gbg horse show och sen ska vi hoppa på söndag och ja jag kommer ha en raket oavsett men jag föredrar en mindre sort bara :) Men det blir ganska kravlöst idag, mest för motionens skull för hon mår inte så bra av att vila 2 dar i rad speciellt inte innan vi ska hoppa för då blir hon spänd och tittar på precis alls och hoppar inte lika bra som annars.

Sen drar jag och Linn in till gbg horse show och mässan (skulle ju ha gått med pappa men han var ett as igår, det händer ju rätt ofta så jag förstår inte ens varför jag försöker eller att jag fortfarande blir förvånad och besviken) vid 2 tiden. Kommer säkert bli skitkul, eller ja vi har alltid kul så det kan inte bli annat :) Bästis! Vi tänkte gå på mässan lite först för vi har inte biljetter fören tills kvällsshowen. Dock komemr jag nog mest kolla läget idag och köpa om jag springer förbi riktiga fynd eller jag-måste-ha-saker. Resten (den stora delen då med andra ord) får vänta till imon när mamma är med och kan hjälpa mig att bära och vara smakråd osv :) Visste ni att min mamma är världens bästa? Antagligen inte men det är hon. Hon gilalr ju inte hästar och så egentligen men hon är med i stallet, hon har börjat rida lite grann, hon följer med mig till gbg horse show en heldag och shoppar med mig som är allmänt tokig. Så jag uppskattar henne verkligen :) fast nu tror jag ju att hon börjar bli lite hästmamma trots allt och Caga har allt vunnit hennes hjärta vill jag lova :D

Jag vet inte om jag hinenr blogga sen innan jag drar, det beror lite på när jag kommer hem från stallet och vilka tider som bussarna går men annars får ni veta om ridpasset ikväll. :)


Mamma och Caga :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Hoppas du haft det kul på GHS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback