Glad :)

Red ju som sagt igenom Lc:2 idag men jag red även en hel del lösgörande, massor med volter och en del övergångar och halter. De två sistnämnda just för att Caga lätt dör så fort man tar i henne och det resulterar inte direkt i nån fin övergång eller halt så det behöver vi öva på. Volterna tränar vi jämt på eftersom jag och Caga har lite problem med det, jag är lite för långsam i mina hjälper för Caga har nämligen en tendens till att skjuta ut rumpan eller lägga den på ett innerspår, hon har helt enkelt lite svårt för att spåra på ett voltspår (om man nu kan säga så det låter ju heltknäppt men jag tror ni förstår vad jag menar) och jag i min tur är inte tillräckligt snabb med mina hjälper för att kunna korrigera det när det händer. Sen ahr jag supersvårt med volter för jag ahr så svårt att se den framför mig, asså storleken och rundheten, jag har helt enkelt inte det naturligt i mitt seende så det är därför jag måste öva massor på det, det är därför jag ofta gör miljoner volter i början av passen :)

Tillbaka till Lc:2, det gick faktiskt över förväntan. Caga var överlag riktigt fin idag, mjuk och lyssnade bra. Jag red faktiskt med sporrar idag just för att både jag och Marina har konstaterat att hon typ nonchalerar min skänkel fullkomligt och det faktiskt riktigt bra. Så jag ska nog fortsätta rida med dom, iaf när jag rider i ridhuset för hon verkar behöva det eller ja jag behöver det rättare sagt :P Så jag var riktigt nöjd med henne och när jag red igenom programmet gick det riktigt bra, det var väl i stort sätt bara vänstergaloppen som det var lite si sådär med men annars gick det kalasfint :) det programmet är verkligen trevligt att rida, flyter på så bra. Så nu känner jag mig ännu mer laddad att anmäla mig till tävlingen, ska försöka rida igenom Lb:2 också innan jag bestämmer mig, men det är ju inte direkt mycket svårare så det ska nog gå bra :) Vad jag överlag sak tänka på är att:

  • Ta tid på mig och verkligen rida igenom varje övning riktigt noga. Jag har en tendens till att "stressa" igenom en och annan övning ibland. Jag har ju faktiskt tid på mig.

  • Fortsätta öva på övergångar och halter, så att hon inte bara dör. Rid in i halten extremt mycket.

  • Noggrannare vägar och lite mer planering.

  • Tänk på sits och balans och att hon inte ska gå i ett undertempo i traven.

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack så mycket!!



Det är väldigt roligt att jobba med unghästar, för det är så kul att se dem utvecklas.



Ha en fortsatt trevlig kväll och god natt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback