Igår = dressyr, idag=uteritt

Igår blev det dressyr i manegen. Det gick helt okej, dock var hon inte riktigt lösgjord i vänster sida och jag fick henne aldrig att bli riktigt så mjuk och följsam som jag vill men hon blev bättre. Men överlag gick väl passet helt okej, inte super men heller inte dåligt. Så jag var inte helt missnöjd. Vänstergaloppen var väl den som var riktigt, riktigt dålig. Det var då jag blev så kinkig och insåg at jag inte skulle kunna lösa detta själv så jag haffade Marina som precis ridit klart och bokade in en lektion på fredag. Min första dressyrlektion med Caga för en tränare. Kanske låter lite knasigt när det ändå är dressyr vi säkerligen kommer tävla mest (beror ju lite på hur hoppningen går, vet ju inte om hon kommer vilja hoppa på tävling eller om det bara är hemma), men det har gått så pass bra hittills och så har jag tyckt att Marina rider henne så bra så det blir jobbigt att jag ska sitta där och fula mig :P konstig tanke jag vet, men så funkar jag, men nu har jag iaf bokat en lektion och jag ser fram emot det :)

Vi behöver verkligen få till våra brister som är relativt tydliga:
  • Min sits (är KATASTROFAL vid nedsittning i trav, vilket stör Caga och ger henne dålig inverkan)
  • Cagas vänstersida
  • Galoppkvalitén
  • Kvalitén i övriga gångarter (när vi börjar jobba och göra skolor osv så dör ofta Cagas energi och hon blir lite småseg och tappar då lätt bakbenen)
  • Rakriktning (speciellt i skritten, Caga har en tendens till att bli lite slingrig)
  • Min hand (kan bli lite stum i vissa lägen, inte hård men stum)
Tror det var det viktigaste just nu, på den nivån vi är nu helt enkelt. :) Idag ska vi ut och galoppjobba lite för att få upp konditionen, detta ska göras i Dala tänkte jag. Så skönt att galoppera hela slingan runt, vilket man nu kan med alla snö :) ska bli skoj, tyvärr tror jag inte att det går att hoppa något, kanske de minismå däckhindren. Får se om det blir hoppsadeln eller inte, är ju lite osäker på hur den faktiskt ligger. Har inte hunnit fixa någon förbygel än så jag får väl se :) Skulle vara skönt att ta den annars, men som sagt får jag väl se vad jag känner när jag väl är där.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Låter supermysigt, blir sugen på att börja rida igen =)

Postat av: Amanda

Svara på dagens fråga? :)

2010-02-10 @ 14:19:55
URL: http://bauwtaleckertt.blogg.se/
Postat av: cecilia

Fin blogg:)

2010-02-10 @ 14:41:54
URL: http://ceciliamyrland.blogg.se/
Postat av: Emily

Jag känner att jag måste följa ditt exempel och lägga upp lite mål för mig själv nu :)

Får jag säga det själv så tycker jag du utvecklats en hel del i din ridning sista tiden, du är absolut påväg åt rätt håll ändå, det dyker ju som sagt alltid upp saker man vill rätta till ändå :)

2010-02-10 @ 20:40:46
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Warnmark -Vinn strumpor från Equiline -bloggen för dig & din häst

Väldigt fin blogg :)

2010-02-11 @ 14:50:19
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Emily

Sv: Ja visst är bilden fin :) jag hittade massa härliga sommarbilder.. och så kollade jag på filmer osv från vårat sjöisläger 07! Blev lite nostalgisk där ett tag hihi ^^

2010-02-11 @ 22:27:54
URL: http://memily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback