Lc:2

Min tävlingsdebut ser ut att bli på Krk den 12 mars om det inte blir emr snö eller snöstorm så att säga. Jag är dönervös redan nu men som sagt man måste börja någon gång. Jag har aldrig tävlar tressyr i hela mitt liv men jag har faktiskt viljat gjort det massor av gånger så nu tusan ska det bli av :) Caga verkar dessutom tycka att det är fuskit att alla andra får åka iväg och vara snygga och få extra mycket uppmärksamhet, så hon vill nog komm iväg :) kommer vi iväg till den 12 så blir det Lc:2 och Lb:2, det är en av anlendingarna till att jag just vill till den tävlingen, jag gillar dom klassera. Dom känns lagom och jag har blivit lite extra förtjust i Lc:2 faktiskt, en låg klass visserligen men den har en skön röd tråd genom hela programmet tycker jag :)

Det blir ju dressyr i ridhuset idag och jag ska ge mig iväg om ca 20 min, jag ska bara få i mig en korv först :P och det blir lite mjukgörande som vanligt och så ska vi träna på galoppfattningar från trav (gör nästan bara från skritt annars) och mera volter. Sen tänkte jag faktiskt rida igenom Lc:2, för nu har jag äntligen lärt mig programmet. Ska bli kul att se hur det blir med ett helt program och inte bara delar av det :) men förhoppningsvis så kommer det gå kalasbra. Får se vilket humör Caga är på men jag hoppas hon är på bra humör :)


Kommentarer
Postat av: Johanna - Elev på Flyinge

usch, jag har tävlat dressyr två gånger i hela mitt liv. Var skitnervös under hela programmet. Då förstod jag att jag är en riktig hoppryttare ;P

Postat av: Emily

Du behöver inte vara nervös, ni klarar de galant ju! :)

2010-02-28 @ 12:50:13
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: Freddi

LC:2 är fakitskt ett svårt program tycker jag, med alla övergångarna! :) B1:an är lättare, konstigt nog, tycker jag. Fin ponny!

2010-02-28 @ 13:31:32
URL: http://fkallstrom.blogg.se/
Postat av: Isabelle

jag har också bara tävlat dressyr en enda gång, gick inte alls bra men någon gång måste ju vara första gången ;) haha men jag håller mig nu till hoppningen ;P

2010-03-02 @ 21:14:06
URL: http://carstensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback