Massa galopp

Idag blev det uteritt precis som jag hade planerat, och det var sjukt uppskattat vill jag lova :) Caga var pigg och glad och hade mängder av energi. Red på samma äng som mamma fotade mig på en gång (se bilder nedan) men det var bra mycket mera snö. Caga tyckte att det var jobbigt men hon gillade det verkligen. Helt sjukt vilket fint steg hon fick i traven nu när hon verkligen fick ta i och lyfta :P Jag fick en dressyrhäst :D så jag var supernöjd. Jag galopperade väldigt mycket som konditionsträning men också för att det var vad Caga ville göra mest hela tiden. jag behövde bara läta i handen så flög hon i väg och ju mer jag lättade desto fortare gick det :) Hon var som en liten pil, hade önskat att det fanns bilder. mn det brukar ju tyvärr vara så att när det går som bäst eller är som härligast så finns det ingen fotograf med. Så det blev ett ganska kort pass ca 45 min (15 skritt fram och tillbaka från ängen). Caga fick lite mjölksyra i slutet men det var väldigt bra träning för henne och dessutom var det bra miljöbyte så vi var riktigt nöjda när vi kom tillbaka till stallet. Soligt och härligt var det också :D


Kommentarer
Postat av: Emily

Mysigt det lät :) Prins har gett upp vad det gäller snön, jag rider ju i så mycket snö varje ridpass nu så han har blivit lite trött på det x) stackarn ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback