Ryttarträning

Jag har legat på latsidan bra länge nu vad det gäller min egna träning. Så tanken nu är att jag i början ska träna väldigt mycket kondition eftersom jag vill börja med att gå ner lite i vikt, men jag kommer även köra lite styrka. Första målet blir alltså att gå ner lite i vikt men det är också meningen att jag sla förbättra min kassa kondition och dåliga styrka i mage och bål så min ridning blir bättre. När jag hopptränar nu så dör jag ju typ, Caga kräver så mycket mera ridning än vad jag är van vid :P Så från och med nu kommer det finnas en ny kategori här i bloggen som kommer heta just ryttarträning :) Där kan ni följa mina resultat och se vad jag har gjort :)

Dagens träning:
Vad? Rask långpromenad med Ludde
Längd? 50 min
Övrigt: Det var extra jobbigt idag eftersom en 3:dje del av rundan består av kuperad terräng och dessutom snöade
det mycket igår så det låg ca 15-20 cm nysnö på stigen. Även på den andra 3:dje delen var det oplogat så
både jag och Ludde fick kämpa.

Vad? Wii fit, spel: My fitness coach
Längd? 50 min
Övrigt: Tränade mest boxning och för att inte kunna göra det som jag tycker är lättast så valde jag att min
"tränare" skulle sätta ihop ett program till mig på en hård nivå. Det var jobbigt och jag fick verkligen upp
flåset. När jag hade tränat det så avslutade jag med lite styrka mage, rygg och ben fick sig en omgång :)



Kommentarer
Postat av: jennifer

Gud vilken fin häst du har! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback