Snöstorm!

Det blev ju som sagt uteritt idag istället, vilket gjorde hästarna gott. Vi passar verkligen på att rida ut nu för ni kan ju tänka er hur blött det kommer bli när all denna snön försvinner :P det kommer bli sjöar överallt och vi kommer inte kunna rida ut ordentligt på säkert en månad eller två. Så det gäller att passa på :) idag var det ju redan bestämt och att det sen visade sig vara snöstorm är ju en annan historia. Herregud vad det snöade, vi såg absolut ingenting. Helt livsfarligt, när vi galopperade var det bara att blunda och hoppas på det bästa, ibland fick man sig en dänga av en gren elelr så men vi kom levande hem :) dock gick det bättre i nedre delan av Dala där det inte blåste så mycket :) det var sjuktligt mycket snö men vi tyckte ändå att vi kunde hoppa några små hinder. Så vi hoppade däcken, "pinnen" och ja typ vet inte vad det är men det är som ett rundat hustak typ :P hästarna tyckte det var riktigt jobbigt så det blev väl bara si sådär 5-6 språng. Sen var dom riktigt trötta. Så vi red inte i mer än 40-45 min kanske men det räckte gott och väl för att hästarna skulle bli flåsiga och för att vi skulle ha ett bortdomnat ansikte med rinnande mascara :) det var dock en riktigt rolig och lyckad ridtur trots allt. Ingen ska komma och säga att vi är lata och bekväma bara för att vi har ridhus. Det vill mycket till innan vi ställer in en ridtur vill jag lova. :D


Haha så sjukt gammal bild. Ponnytiden <3

Kommentarer
Postat av: Emily

Jag vill oxå följa med er ut och rida! Det låter så kul :D

Postat av: Emily

Sv: Ja det är verkligen en fördel :) jag har aldrig riktig stått i något stall där det finns folk som man vill rida ut med.

Man hade velat ha nån som kommer med förslag om man vill rida ut tillsammans och som inte klagar på att hästen snubblar hela tiden och tycker synd om den haha som syrran, hon & bellis är typ lika försiktiga och jag & Prins är raka motsatsen när vi är ute :P "här går det gå" är vår filosofi.. det är så svårt att få inspiration till att gå ut när det inte är någon som peppar en ^^

2010-02-20 @ 14:15:22
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: fridan

ååh jag har faktiskt kollat en del på kentaur-sadlarna! :) jag avskyr dock verkligen sadlar just nu eftersom INGEN passar!



vill ha en med djupt säte och stora stöd så jag hålls fast :D



jag brukar också gilla svarta sadlar bäst men tror faktiskt kalle kan passa bra i en brun. och för mig just nu är det viktiga att sadeln passar , inte färgen. just eftersom han verkar va så svår att hitta sadlar till! :)

2010-02-20 @ 17:25:58
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Kristina Warg

Läs min blogg: http://kristinawarg.blogg.se :D

2010-02-21 @ 22:38:10
URL: http://kristinawarg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback