Uteritt

Igår vilade Caga därav dålig uppdatering och jag var för trött för att skrva något vettigt tyvärr. Hon vilde mest för att jag varit sjuk ganska länge nu men jag tar det aldrig lugnt så jag hinner bli frisk, och igår kände jag min på tok för hängig för att rida. Så Caga fick lite exta mys och dessutom lite massage, vilket var väldigt uppskattat. Tänkte skriva ett inlägg om det och streching senare i veckan :)

Idag blev det iaf uteritt, jag hade egentligen tänkt rida i ridhuset idag och träna på dom sakerna som vi jobbade på, på träningen i fredags men så skulle Helene ut med ett helt gäng och frågade om jag skulle med :P hmm jag kunde helt enkelt inte säga nej. Så sjukt mysigt när man blir ett helt gäng, vi var totalt 5 ryttare på var sin häst som gav oss iväg (ganska sent också, så det var lite småmörkt men snön lysar upp så bra nu så det märks nästan inte). Vi red uppåt Dala men vi red en annan väg dit, dessutom red vi igenom skogen på ett ställe också. Sen avslutade vi med att rida ett apr varv i dala :) Vi red ett varv i samlad galopp (så samlat som det gick) sen red vi lite mer i samlad galopp men i mellan hagarna (som en genväg så man komemr från den ena långsidan till den andra på banan) så släppte vi iväg dom. Och gisses vad fort det gick. Det var hur kul som helst och det vill jag lova att hästarna tyckte också. Dom frustade och skakade på sina huvudet och studsade runt som små tokar :) så härligt när man kan släppa dom så i ett helt gäng utan att det blir sken, tävling eller bockar/sparkar eller att dom sen inte kan slappna av efteråt. Det var så roligt att vi gjorde det igen, samlad galopp ett halvt varv och sen vände vi in mellan hagarna igen. Denna gång gick det nog ännu lite fortare. Det roliga var att Ingemar (Linns pappa) vad med och han ahr ju bara ridit si sådär 15 ggr kanske :) han var helnöjd och vi var verkligen en skönt gäng :D så jag ångrar verkligen inte mitt val av att stuva om i planeringen lite :P imon blir det dock ridhuset, och då ska jag försöka tänka på allt från träningen i fredags :P


Innan snön kom :P

Kommentarer
Postat av: fridan

haha vi är nog rättså lika i hoppningen. jag blir nervös och rädd och tycker det är samtidigt kul, och kalle kan ju hoppa, bara jag som fegar ur :D



åh vad jag blev sugen på vår när jag såg en bild UTAN snö :)

Postat av: Sabina Borenius- Satsningen som juniorrtyttare-Just nu: Vinn Schockemöhleschabrak sponsrat av Stockholms Häst Butik!

Sv: Verkligen jätteroligt och värmande att läsa :) Och speciellt den uppfattningen du fått om mig. Jag försöker, som du skriver, att alltid se till att det är hästen som har det bäst eftersom att hela mitt liv i stort sett kretsar runt Saga och stallet :) Härligt att du tycker det jag skriver är intressant, det är mitt mål! Tusen tack!! :D

2010-02-17 @ 00:43:04
URL: http://ronda.blogg.se/
Postat av: borasryttaren.blogg.se

jätte fin blogg :)



Vad är det för häst du har? :)

2010-02-17 @ 09:01:19
URL: http://borasryttaren.blogg.se/
Postat av: Princess Nea Bunny

söt blogg, kolla gärna in min där jag skriver om mode och utseende & ger skönhetstips. Samtidigt får du en inblick i mitt liv!

2010-02-17 @ 11:02:57
URL: http://chichy.blogg.se/
Postat av: Emily

Vad härligt det lät :D

2010-02-17 @ 11:37:10
URL: http://memily.blogg.se/
Postat av: fridan

precis. jag tränar ju ordentligt nu för tränare och han har verkligen hjälpt mig att bota rädslan... så skönt :) men visst, jag är fortfarande lite nervös, men inte lika som innan :)

2010-02-17 @ 12:36:47
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Sara - Gotlandsryttaren

sv; Ja jag håller med dej :) Man lär sej alltid nånting tycker jag.

2010-02-17 @ 15:46:24
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Söt häst!:)<3

2010-02-22 @ 22:12:00
URL: http://greusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback