Bus i snön

Uppdatringen har varit dålig i ett par dagar nu och det beror egentligen på att det inte funnits så mycket att skriva om :P jag ahr mest ägnat tiden åt att plugga och eftersom Caga vilat några dagar pga såret och svullnaden så har det aa inte funnits så mycket att skriva om :P

Dagens ridning skulle egentligen bestå av lite ordentligen dressyrarbete i manegen eftersom det var så länge sedan och igår när jag skrittade henne där var hon så pigg och arbetsvillig :P men så kom jag till stallet och klockan avr egentligen ganska mycket men Sandra skulle rida ut/rida på ängarna och undrade om jag vill hänga på och egentligen varför ska man harva i manegen när det är 2-3 dm ny pudersnö? Finns ju inget härligare att rida i och vi har haft så mycket is och hård underlag nu så det har endast blivit skritt ute vilket innebär bara typ 1 uteritt i veckan vilket på tok för lite egentligen. Så vi begav oss till en av ängarna i närheten och hann precis rida innan det blev mörkt, det var 3 st till där så vi var en härligt litet gäng som busade i snön. Visst avr det kallt -10 och massa blåst så det kändes som om kinderna skulle försvinna men annars var det härligt. Det enda som är lite jobbigt är att Caga är väldigt försiktig av sig, det är som om hon tror att hon ska halka fast hon inte gör det så hon vågar itne riktigt ta i. Men i slutet vågade hon faktiskt galoppera på riktigt friskt. Man får en så himla härlig bjudning ute + att hästarna får så gött steg när det är massa snö. Vi gjorde mest av med lite energi + lite volter, åttor och skänkelvikningar :) Hon var iaf riktigt fin även om hon delvis betedde sig som en liten het hopponny som taktade, hoppade upp och ner på stället, frustade som en galning, blåste upp sig och ja studsade runt. Men det var mest kul så jag satt där och skrattade :P Min söta lilla häst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback