Dålig uppdatering

Väldigt dålig uppdatering på sista tiden, jag vet. Det beror på att jag inte har ridit ordentligt sen i tisdags (marina har haft henne 2 dar, jag ahr skrittat ut och hon har vilat), så jag har inte haft något att direkt skriva om. Inte heller har jag haft tid, för anledningen till den dåliga ridningen är för att jag ahr varit sönderstressad den senaste tiden. Normalt sätt är det skönt att göra en tenta för då är dagarna efter lugna och man kan göra annat med gott samvete. Jag ahr nu haft 3 tentor väldigt tätt, de två sista med 2 dagars mellanrum och den innan det för ca 1 vecka sen så aa ni anar ju. Jag ahr verkligen råpluggat i 2 veckors tid nu. Riktigt segt. Den tentan som jag ahr imon är jag inte ens säker på om jag klarar. Jag behöver oftast mycket mer tid än 2 dar för att få in allt i skallen men jag ska göra ett försök.

Idag blev det iaf ridning i manegen, lite vanligt dressyrarbete. Och hon gick dunderbra, var för det mesta riktigt, riktigt nöjd med henne. Traven som annars är vår svaghet gick kalasbra, så det blev mycket nedsittning vilket känns i magen vill jag lova. Gjorde mycket som Caga inte gillar och som hon tycker är jobbigast i världen vilket är skänkelvikningar, slutor och massor med öppnor. Så jag tror hon var lite kinkig ett tag men hon kämpade på bra. Det bästa var när jag travade av henne i väldigt låg och lång form, gud vad hon trampade under sig. Helt sjukt :D red mycket över diagonalerna och då ser man så väl i spegeln också. Eftersom traven var så stabil och hon verkligen jobbade igenom ryggen så blev det mycket, mycket lättare för mig att sitta i traven också vilket var skönt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback