Dressyr i manegen

Även idag blev det lite dressyr i manegen pga av underlag och väder på utsidan. I morgon blir det iaf förhoppningsvis hoppning. Trots att jag inte ska träna, jag tänkte nämligen hänga på linn och Annika. Det är mycket roligare och mindre jobbigt att hoppa om man är fler. Bra för Caga också.

Dagens ridning gick iaf väldigt bra. Caga var superfin i skritten även om jag fick jobba en del, traven var kalas och galoppen var riktigt fin. Ibland blev hon lite stark osv men det är mest hennes sätt att försvara sig på när hon blir trött. Men hon arbetade på fint och hon var riktigt mjuk och fin. Vi arbetade på med det som vi gjorde i onsdags men jag tränade också lite rakriktning i samtliga gångarter. Och för att få henne lite extra uppmärksam gjorde jag många övergångar skritt-galopp-skritt-galopp-trav-skritt-trav.galopp osv. Red bara i ca 40 min eftersom hon gick så himla bra och hon redan har blivit riden mycket dressyr i manegen denna veckan. :) men hon var som sagt riktigt duktig. idag kom jag dessutom ihåg att ta med morötterna som jag glömt i 5 DAGAR! Snacka om att vara glömsk, men idag fick jag med dom och inte var gladare än Caga, hon ahr nog saknat sina dagliga morötter :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback