Gårdagens ridpass

Igår blev det dressyr i manegen, vilket inte kändes så lockande när jag åkte till stallet eftersom jag visste att det var lektioner eftersom jag kom så pass sent. Men jag hade dock turen på min sida så det var uteritt, så det var jag och Sandra och Nathalie bara och sen gick Sandra också. Så ridhuset var nästan tomt vilket var kanonskönt. Man (eller inte jag iaf) kan knappt rida när det är massa hästar och så ska man ju lämna företräde till ridskolan så aa :P Men det var väldigt skönt iaf. Caga var lite motsträvig i början men efter att jag hade sagt till henne på skarpen lite så lyssnade hon fint. Skritten och traven gick för det mesta kalasbra, red mycket öppnor och skänkelvikningar för att få henne att arbeta ordentligt med bakbenen för Caga har en tendens till att gärna smita undan det lite om hon får chansen. Men det hjälper om man verkligen aktiverar dom i början av ett pass, då brukar hon bli riktigt fin sen. Sen gjrode vi en del volter och sådär som vanligt. Även lite raktiktning på medellinjen i både trav och skritt, Caga har nämligen ganska lätt för att bli lite slingrig så jag måste lära mig att rama in henne riktigt ordentligt. Sen ska jag inte ljuga och säga att galoppen gikc bra för det gjorde den verkligen inte. Den gick åt helvete, den fina mjukheten och smidigheten och framförallt eftergiften som hon hade i skritten och traven var roralt bortblåst. Hon bara sprang och var stel och lång och inte kul alls. Det spelade ingen större roll vad jag gjorde för hon blev inte riktigt så fin som jag ville ha henne. Jag ville ha hennes runda fina galopp men icke. Men det kan ju inte alltid gå bra med allt och traven ahr varit lite knepig innan men den ahr vi fått ordning på nu så nu är det bara galoppen så är vi startklara sen. Men tanken är att nu när pappa kommer hem och jag kan få lite hjälp av honom med träningspengar så ska jag verkligen börja träna för Marina. Ingen kan Caga så mycket som Marina kan så jag tror det kommer att bli kalasbra. Jag gillar dessutom Marinas sätt att rida, mjukt följsamt och aa hon är allmänt duktig helt enkelt :) och jag har hört att hon ska vara riktigt duktig på att lära ut också. Så jag tror det kan vara bra, så jag och Caga kommer vidare lite. Mitt mål är ju trots allt att kunna starta La i slutet på sommaren/hösten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback