Hoppning i Dala

Idag slutade jag relativt tidigt så jag hade planerat att rida ut, och så blev det också för vädret var helt okej och det var inte så kallt heller vilket är ett klart plus. Jag ahde tänkt rida upp till Dala där terrängbanan (vi har en bana som ligger ca 10 min skrittavstånd från stallet som helt enkelt tillhör stallet och som får användas när det är sånt underlag så vi inte förstör banan. Det är mest lägre hinder, men också en del lite svårare och klurigare hinder men dom flesta är anpassade för oss nybörjare) ligger för det är så sjukt härligt att galoppjobba hästarna där. Men Helene sa att det faktiskt var riktigt fint underlag nu så att man kan hoppa om man vill. Jag var först aningen orolig och tänkte egentligen inte hoppa för jag visste inte riktigt hur jag skulle bete mig om hon började bråka och stanna. men jag red iaf iväg...

Väl i dala och när jag såg hela banan blev jag bra sugen ska ni veta :P Så efter att jag hade travat och galopperat fram lite så tänkte jag faktiskt prova att skutta lite över dom små däckhindren och den lilla ministocken. Jag tänkte helt enkelt att det får bära eller brista. Och gud så bra det gick, Caga var inte ens speciellt tittig utan hon hade spetsade öron hoppade upp och ner och laddade till tusen. Min lilla toka, helt vild var hon. Hade hon kunnat prata hade det varit något i stil med "snälla, snälla, snälla kan vi inte hoppa nu, mer, jag vill hoppa mer fattar du väl och jag vill att det ska gå fort" och hon bköd på typ allt. Helt UNDERBART! Jag var så glad, och visst det vara bara småhinder men mer vill jag inte hoppa iaf utan tränare men att han bjöd så himla fint och inte ens tittade eller mesade första gången. Hon är ju vanligtvis ganska tittig speciellt på nya hinder men inte där inte. Terränghinder är tydligen hennes grej. Vi kanske ska satsa på fälttävlan? :) det lockar vill jag lova. Jag är så GLAD så GLAD. Helt underbart känns det, för bara några månader sedan så gick min lilla tjej inte ens över en bom med mig och nu hoppar hon glatt och litar på mig till 110 % vilket känns ja underbart :) ni vet säkert vilken känsla jag menar?

Kommentarer
Postat av: ASTRIDS TRÄNING - tävling i bloggen!

SV: han är väldigt frusen och behöver det. jag är också chockad..:P men nu har han 700 gram när det är ett par minusgrader. han är inte ens varm under täcket utan helt "neutral".

Postat av: Hoppbloggen

Vad roligt att det gick bra!

Kanske kan du kombinera terräng ritterna och hoppa dessa små hinder lite då och då för att hon ska lita mer på dig när det kommer till vanliga hinder?



Lät toppen att ha tillgång till en bana så nära, och en taggad häst är alltid roligt!

2010-01-21 @ 22:26:14
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Emily

Vad härligt :D och vad avis man blir, Prins hade ju smällt av av lycka om han fick hoppa terränghinder ^^

2010-01-22 @ 12:32:16
URL: http://memily.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback