Hoppning stod på schemat

Idag blev det som sagt hoppning trots att jag inte hade någon träning. Slog mig ihop med Linn och Annika eftersom det både är roligare och lättare om man hoppar några st tillsammans. Dessutom kan man boka manegen utan att få dåligt samvete. ;)

Vad gjorde vi?
Vi hoppade en övning som brukar få gå under namnet s:et, vi hade den med kryss-oxer-räcke. Den går såklart att ha med vilka hinder som helst. Dock brukar det rekommenderas med en oxer i mitten. Den går att hoppas på rak spår och även som ett ess så att det blir två böjda linjer. Vi hade även en studsserie, men den vågade jag mig inte på eftersom vi gjorde den hög från början och jag ville verkligen itne bråka med henne, speciellt inte när jag inte har tränarhjälp. Bild på övningarna finns nedan.

Hur gick det?
Jag ty´ckte faktiskt att det gick riktigt bra, var ju första gången jag hoppade henne själv utan Sandra också och jag tycke vi skötte oss bra. Jag försökte verkligen tänka på allt som Sandra sagt de senaste veckorna. Och trots att Marina skrattade åt oss och sa att vi såg ut som ett littet ponny-ekipage så tyckte jag att det gick bra :) även om hon dundrade på och hoppade i något högre tempo än vad jag ahde önskat så väntade hon på mig. Det blev inga längdhopp, eller jag hoppar när jag vill utan även om vi kom för nära så väntade hon på mig och väntade på ett medgivande att vi faktiskt skulle hoppa. Så på så vis var hon faktiskt riktigt, riktigt duktig. S:et tycker jag var riktigt bra för Caga eftersom hon behöver lära sig att vänta och dessutom behöver vi lära oss att hoppa linjer och hinder efter varandra och ha kontroll innan, mellan och efter hindrena. Överlag tyckte jag att det gick bra. Caga var lite kinkig ett par ggr men för det mesta var hon riktigt positiv.


Som ner ser nedan så är det 17.5 m på sak spår och 21 m på böjt spår :)

Kommentarer
Postat av: ASTRIDS TRÄNING - tävling i bloggen!

SV: jag håller verkligen med, vi är för snåla - även jag.



Tack så mycket!:D

Postat av: Olivia

Svar: Tack så mycket, vad glad jag blir att det inte bara är jag som inbillar mig själv att det är bättre nu :D Snygg blogg du har btw!

2010-01-31 @ 23:01:51
URL: http://enligtolivia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback