Se det positiva

Ofta har jag en tendens till att känna mig ganska deppig då det ofta händer så mycekt i mitt liv och mycket är väldigt negativt. Något som jag bland annat önskar mig är (som många vuxna) en vettig, normal och omtänksam pappa i födelsedagspresent. Vilket känns väldigt avlägset då han redan förstört allt, men det hör egentligen inte till. Allt jobbigt som hänt mig har gjort att jag lärt mig att försöka se det positiva i allt. Jag lyckas inte alltid, ibland blir jag bara ledsen osv men när jag tänker mycket negativt och "jag önskar jag hade det..." eller "jag önskar att jag såg ut si och så ", ja ni vet, så brukar jag försöka tänka på allt bra som jag faktiskt har. Till exempel som min för övrigt underbara familj alltså min mamma, min syster, älskade Ludde och självklart min mormor som är guld värd. Just Ludde har en tendens till att göra varje deppig människa att storle. För han är så fruktansvärt charmig, sprallig, roliga och superbra på att trösta. Det finns inget som han inte kan rycka upp mig från. Han är verkligen solen i vårt hem.

Sen kommer vi till en utav de viktigaste sakerna i mitt liv: Caga! Underbara, underbara Caga. Varje gång jag känner mig nere så bruakr jag försöka tänka på hur otroligt lycklig jag borde vara som får ha en sån underbar häst att dela mina dagar med. Anledningen till att jag kom på det här var helt enkelt för att jag nyss satt och läste lite gamla sms från i september och jag bläddrar förbi ett sms från Linn den 16:e september kl 7 precis inna vi åkte iväg till besiktningen som lyder "Hej gumman :) såg att ni åkte iväg förut! Haha jag är dönervös  och det är nog inget emot va du är haha! Snälla hör av dig så fort ni är klara och när du har tid! Håller tummarna nu! Pusspuss". Kan ni gissa vem jag smsade först. Haha helt lyriska var vi. Helt stört underbar dag var det. Så jag försöker faktiskt påminna mig om det så ofta jag kan, att jag har turen att ha en häst i stallet som vänta på mig varje dag. MIN häst, bara min!

Så tänk på det lite oftare, att tänka på det positiva för oftast tänker man så mycekt på det negativa att man glömmer att uppskatta de underbara saker man faktiskt har i sitt liv. Jag tror det blir mycket hälsosammare också. Dessutom lever man bara en gång och bör göra det bästa av situationen.


Nedan kan ni se mina små guldklimpar som gör mig extra glad:









Kommentarer
Postat av: ASTRIDS TRÄNING - tävling i bloggen!

SV: nej jag kan inte förstå det!! de var ju så glada och gulliga!

Postat av: Hoppbloggen

Låter som en bra idé! Skönt att ni har kommit över spärren och att hon börjat tycka det är roligare och tar större initiativ. Vad hade hon gjort innan hon kom till dig?

2010-01-22 @ 17:56:09
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Tyvärr är det så med vissa ägare / ryttare att dem kör tills det tar stopp. Jag tror att ni kommer ha mycket roligt tillsammans och kan träna och tävla så länge båda tycker att det är roligt. Du låter väldigt klok och som att du är mån om din häst. När hon litar på dig till 100% tror jag hon kommer göra allt för dig. Toppen att du har en bra tränare som hjälper er på lagom nivå!

2010-01-24 @ 20:09:15
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback