Skit-sten

Det blev ingen ridning idag för jag var riktigt arg och på dåligt humör och jag vet att det lätt kan gå ut över min ridning och eftersom det inte är Cagas fel så var det inte värt att rida. Det är lätt att jag blir arg på henne för nån småsak och hon blir så ledsen då så jag hoppade ridningen och så mös vi lite istället. Extra mycket ryktning, lite fler morötter än vanligt, vi gosade en massa också. Tösen fick mig faktiskt på bättre humör igen.

Som ni kanske förstår gick det skit på tentan, det är som om läraren Sten vill jävlas med mig. Jag var riktigt förbannad och näst intill gråtfärdig när jag såg att han hade valt helt andra uppgifter. På alla dom senaste tentorna har 2 (3 poängs-uppgifter) varit exakt samma, på alla tentor under 3 års tid har dom varit samma (eller ja inte samma tal men en viss typ av uppgift) dessa kunde jag som flytande vatten + att jag kunde alla andra tänkbara uppgifter som han har haft på tidigare tentor under dessa 3 år och många av dem var liknande. Dessutom kunde man se att tidigare ggr så har han haft en omtenta som varit lik den ordinarie tentan så jag trodde liksom att jag skulle fixa den här, utan problem verkligen. Men nej då, för han INGA av dom uppgifterna, han hade såna som jag inte kände igen för 5 öre. Tack Sten! Jag tycker det är dåligt för det är som om han inte vill att man ska klara den, jag kan lova att jag inte var den enda som såg uppgiven ut. Om jag inte klarade den nu så har jag bara en chans till på mig och det är till sommaren! Då lär jag ju inte ha glömt bort allt eller så. Jag är verkligen inte ett IG-barn, jag är alltid ambitiös och jag pluggar alltid. För mig har betyget G varit dåligt VG har varit okej och MVG har varit det vanligaste, för jag vill aldrig göra ett dåligt arbete och jag vill aldrig komma oförberedd till ett prov för jag tycker det är pinsamt. Idag kände jag mig verkligen värdelös, så dålig kände jag mig. Hus kass kan man vara, misslyckas på 2 tentor. HÄRLIGT! Om det inte var för att jag hade pluggat så sjukt mycket i 1 och en halv vecka nu så hade jag kanske tyckt att jag förtjänade det, men jag kunde 100 ggr mer än förra gången och då hade jag bara 1 poäng ifrån G så det är klart jag trodde jag skulle lyckas. Jag tyckte jag hade pluggat bra och mycket, jag tyckte verkligen att jag förtjänade ett bra resultat. Men vad ska man göra åt saken, det är bara att ta nya dagar och hoppas att solen skiner på mig imorgon. Förlåt för all negativitet men jag behövde verkligen skriva av mig all besvikelse och all ilska mot Sten (han var taskig mot mig på förra tentan och envisades med att jag hade fel, när det var han som hade formulerat frågan fel. När jag påpekade detta så sa han bara att jag hade fel och vägrade kolla på mig. Sjukt barnsligt tycker jag så han är inte min favorit direkt).


Kommentarer
Postat av: Emily

Men gud vad jobbigt! Jag tycker med du skulle fått godkänt på förra provet efter vad du förklarade och så blir så såhär :S Konstig lärare.. kläm honom i dörren eller nått som man gör med små-sten ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback