Torsdag och fredag =skritt + vila

Jag ahr levt en dag efter hela tiden så i torsdags trodde jag helt enkelt att det var onsdag osv. Så det blev lite knasigt i min planering för Caga vilar ju normalt sett på torsdagar (om det inte händer något speciellt någon dag som kräver att hon får vila en annan dag), detta eftersom jag ahr svårt att hinna rida innan ridskolan så har det fallit sig naturligt att hon får vila då. Då brukar hon dessutom ha gått 2-3 dagar i ridhuset också så hon förtjänar den. Men pga min förvirring så blev det ändring på det.

Det blev alltså en skrittrunda i torsdags och sen fick hon vila idag istället. Det kändes dock bra idag eftersom det igår var stålande solsken och ganska varmt faktiskt (eller ja varmt och varmt men om man jämför med idag så var det varmt). Idag var jag inte alls sugen på att rida ut så det var ganska bra att jag gjorde det igår istället. Igår red vi runt dala osv som vi brukar göra, dock är det rent ut sagt SKIT-underlag nu. Det snöade ju snö-blandat regn i förgår och så regnade det lite och så frös det på så det är isgata överallt och skenet bedrar för alla fina snötäckta åkrar är inte så fina på nära håll de är nämligen typ 0.5 dm tjock skare på :( buhu! Så det går endast att skritta kan man sga. Så himla kasst. Men det blev en liten mysig skrittrunda samtidigt som solen höll på att gå ner. Caga skötte sig överlag bra det var bara på ett ställe som jag var lite småsur på henne, eller ja ganska förbannad faktiskt. Hon totalt vägrade att kliva över en 30 cm hög snöhög, antagligen för att den var svart istället för vit. Och jag ville verkligen inte hoppa av, Caga hon backade och jag skänklade. Helt underbart. Tillslut fick hon för sig att hoppa ca 1 m över den lialla, lilla högen. Suck. Men över kom vi och jag behövde inte hoppa av, visserligen flög jag nästan av men det är en annan historia.

Sen fick hon som sagt vila idag, och hon verkade himla nöjd. :)

Kommentarer
Postat av: Emily

Haha Felicia & Bellis skulle över en 70cm snövall igår med.. den var visserligen vit men det var inte poppulärt för Bellis xD slutade med ett jättefint grodskutt!

Jag är glad att vår snö inte har fått någon skare på än.. fast det är väldigt tungt att rida i! Önskar någon kunde harva/ploga paddocken så man åtminstånde kunde vara där haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback