falsterbo

Var nere i falsterbo i lördags med pappa, bara över dagen. Helt okej, det var dock aningens för varmt och ganska mycket folk. Det gick okej om man varvade mässan med att sitta i skuggan med glass och kall dricka. Jag tyckte faktiskt att mässtans utbud var bra, dock så skulle jag inte ha supermycket så de som skulle det kanske upplevde det annorlunda. Jag hade inte så mycket pengar och kunde inte heller riktigt bestämma mig för vad jag verkligen behövde så jag fick inte med mig så mycket hem. Blev ett nytt regntäcke (Amigo), KL- showsocks (blåa), hundgodis till ludde och även såna där slicksaker som är typ godis till hästar :)

Vi hade inga läktarplatser då det inte var tänkt att vi skulle åka, men vi hade det trevligt iaf. Kollade på küren lite iaf, kanske 5 ekipage eller något men det var så galet varmt att stå i solen. Det typ rann om en och det kändes inte direkt fräscht. Annars tittade vi en del på framridningarna i både dressyr och hoppning. Jag tycker nästan det är mer intressant (hoppningar ser man ju på tv hela tiden men att få se hur de olika metoderna skiljer sig åt på framridningen, vem som rider bra och mindre bra osv är sjukt intressant), jag gillar att se hur dom egentligen rider. Det kan vara svårt att se hur någon rider i en kür, det ser ju bra ut men hur rider de egentligen? Tror
Freja nämnde det också, Anky red inge vidare på framridningen faktiskt. Fanns dom som red bra mycket bättre men inte fick lika bra resultat på banan. Så allt är det skillnad mellan hur de rider på framridningen och på banan. Intressant var det definitivt!

Om vi ska sammanfatta dagen så var den riktigt bra :) hade jag fått välja hade jag dragit ner temperaturen något men hellre värme än regn. Det är sällan det är perfekt. Något jag störde mig lite på var såna (främst unga fjortis-tjejer, brukar inte använda det ordet men fanns inget mer passande) som gick utan kläder mer eller mindre. Okej för att det var varmt, men det är ingen strand. Visst att man kan ta av sig tröjan om man sitter någonstans i skuggan och håller på att dö av värmeslag, men därifrån till att gå runt med minimini shorts/trosor och ingen tröja inne på mässan osv tycker jag är äckligt faktiskt. Det är inte direkt mycket varmare med ett tunnt linne på. Jag vill hålla koll på min egen svett och ingen annans. Kändes mer som om dom ville visa upp sig vilket kändes toklöjligt! Om det är sååå varmt att man inte kan ha kläder på, så gå till stranden! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback